
"Vēlos pabrīdināt visus tādus "pāķīšus" kā es..." Sievietei Rīgas sabiedriskajā transportā biļete izmaksā 40 eiro

Sociālajā tīklā "Facebook" Dita dalījusies ar satraucošu ierakstu - viņa Rīgas sabiedriskajā transportā noskenējusi QR kodu, un vēlāk konstatējusi, ka no kartes viņai novilkti 40 eiro.
"Vakar bija tā reize 100 gados, kad braucu ar Rīgas sabiedrisko transportu. 10.tramvajā bija jānopērk biļete, un es priecīgi noskanēju QR kodu, kas bija salīmēts vairākās vietās vagonā. Šodien man no kartes noskaitīja 40 eiro. Sazinājos ar banku, slēdzu karti un vēlos pabrīdināt visus tādus "pāķīšus" kā es, kuri nav rīdzinieki reti izmanto galvaspilsētas koplietošanas transportu. Esiet uzmanīgi. Firma saucas "FINDANDLOC" un prasa ievadīt kartes datus," lasāms ierakstā.
Kā Jauns.lv stāsta Dita, viņa Rīgā ir salīdzinoši reti. “Parasti pārvietojos ar privāto transportu, sabiedrisko izmantoju ļoti reti. Parasti biļeti nopērku "Narvesen", tad vienkārši nopīkstinu. Bet tajā pieturā, kur iekāpu, nebija "Narvesen". Tāpēc nodomāju – nopirkšu biļeti uz vietas. Gan jau sapratīšu, kā tas jādara."
Incidents noticis 24. martā ap plkst. 17.00 10. tramvajā. "Iekāpjot tramvajā, tuvumā neredzēju nekādu aprakstu par to, kā rīkoties. Redzēju izliktus QR kodus. Domāju – noskenēšu kodu un redzēšu, kas notiks. Man atvērās kaut kāda lapa. Kā cilvēks, kurš nezina, kādai ir jāizskatās oficiālajai lietotnei, es pieņēmu, ka tai tā arī jāizskatās. Prasīja kartes datus – tas man nešķita aizdomīgi, jo arī internetveikalos tos prasa. Ja to prasa Rīgas satiksmes transportā, tad tas šķiet droši.
Sākumā atnāca SMS, ka novilkts 0,50 eiro. Domāju – laikam normāli, jo pirmo reizi reģistrējos. Neredzēju vietu lietotnē, kur nopirkt biļeti. Tad sāku satraukties, ka braucu bez biļetes. Negribēju problēmas ar kontrolieriem. Tad atcerējos, ka telefonā ir "Mobilly", ar kuru man izdevās nopirkt biļeti. Viss labi – nopirku biļeti, par to dīvaino lietotni aizmirsu. "
Nākamajā dienā Dita saskārusies ar nepatīkamu pārsteigumu. "Man no konta tika novilkti 40 eiro. Saņēmu SMS, tāpēc uzreiz pamanīju. Sazinājos ar banku, viņi nobloķēja karti. Statuss bija “rezervēts”, tāpēc, iespējams, izdosies naudu atgūt. Firma nav reģistrēta Latvijā. Pat ja izklausās, ka esmu “no Mēness nokritusi”, es vienkārši vēlos parādīt, kā šī situācija izskatās cilvēkam, kurš nedzīvo Rīgā. Es nezinu, kādai ir jāizskatās oficiālajai lietotnei. Turklāt, kad iepērkos drošos internetveikalos, arī jāievada vārds un kartes dati, tāpēc tik aplam dīvaini tas nelikās… Pēc tam slavenajā māmiņu forumā izlasīju, ka krāpnieki mēdz uzlīmēt savus QR kodus virsū uz īstajiem. Bet kā lai cilvēks, kurš nav no Rīgas, to vispār zina? Satraukumā, ka man nav biļetes, es darīju visu, ko sapratu kā pareizu. Vēlāk papētīju to lapu, domāju, tie nav gluži krāpnieki, bet ļoti negodīgs mārketings gan. Izvietot savas QR uzlīmes bez paskaidrojuma tieši pie biļetes “pīkstuļa”, lai tādi iebraucēji, tūristi un steidzīgie uzķeras.”
Kā Jauns.lv informē "Rīgas satiksmes" Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane, sieviete nav sazinājusies ar zvanu centru. Šādās situācijās nekavējoties tas ir jādara.
"Mēs esam pārbaudījuši zvanu centru. Mēs ne vakar, ne aizvakar nevienu zvanu par šādu gadījumu neesam saņēmuši. Šīs ir pirmās indikācijas, kuras no jums esam saņēmuši. Ja šādas situācijas rodas, tad noteikti ir jāzvana mums! Lai mēs varam uzreiz operatīvi noreaģēt. Kolēģiem noteikti lūgsim pārbaudīt tramvajus, vai nav kādas liekas uzlīmes parādījušās. Biļete ir jānopērk iepriekš - QR kods ir tikai jāaktivizē," saka Bartaševiča-Feldmane, vēlreiz uzsverot, ka par šādiem gadījumiem ir jāsazinās ar uzņēmumu.