Ko sagaidīt pārsteiguma maisiņā? Jauna lietotne piedāvā lētāk iegādāties restorānos neiztirgoto
foto: Shutterstock
Sabiedrība

Ko sagaidīt pārsteiguma maisiņā? Jauna lietotne piedāvā lētāk iegādāties restorānos neiztirgoto

Ziņu nodaļa

Jauns.lv

Latvijā darbību sākusi “FoodHero” lietotne, kuras koncepts ir gaužām vienkāršs – dienas beigās ēdinātāji tur var pārdot pārtiku, kura pa dienu palikusi pāri. Tā iedzīvotāji par lētāku maksu var iegādāties restorānu pārtiku, bet pašiem ēdinātājiem nav jāsatraucas par pāri palikušo pārtiku, vēsta TV3 ziņas.

Ko sagaidīt pārsteiguma maisiņā? Jauna lietotne pi...

"Šodien pusdienās mums būs dārzeņu sacepums ar kalē kāpostiem, tur top zupas, un šeit brokastu avokado tosts. Ja kaut kas no šī te paliks mums pāri, tad vakarā tas būs pieejams pārsteigumu maisiņos," tā TV3 ziņām stāsta “Miit Coffee” īpašniece Līga Dravniece.

Lietotnei viņi pievienojušies tikai nedēļu, bet klienti ir katru dienu. “Gribētāju ir vairāk nekā mums ir iespēja pārsteigt ar šiem pārsteiguma maisiņiem,” bilst Dravniece.

Kādēļ pārsteiguma maisiņš? Tādēļ, ka pasūtīšanas brīdī cilvēks nezina, kādu maltīti izvēlas, taču cena ir trešdaļa no pilnās ēdiena summas.

Dravniece skaidro, ka ir divu veidu pārsteigumu maisiņi. Vienā ieliek tikai konditoreju, bet otrā - kārtīgu pusdienu komplektu.

Idejas autori ir pašmāju jaunieši, kuri pēdējos gadus mitinās Zviedrijā. Galvenā motivācija bijusi vēlme darīt kaut ko, kas palīdzētu mazināt nelietderīgi izmestās pārtikas apjomus, turklāt šādas lietotnes ir daudzās Eiropas un pasaules valstīs.

“Food Hero” pārstāve Beāte Baranovska stāsta, ka tas ir abpusēji izdevīgi. “Patērētāji iegūst augstu, kvalitatīvu pārtiku par ievērojami zemāku cenu, un no otras puses arī uzņēmumi, restorāni, veikali, kas citādāk izmestu to ēdienu, tādējādi samazina zaudējumus un piesaista jaunus klientus.” 

Lai gan tikai trīs nedēļu laikā lietotnei pievienojušies vairāk nekā 5000 Latvijas iedzīvotāju, pārliecināt vietējos ēdinātājus sadarboties patlaban nav tik viegli.

“Daži saka, ka viņiem nav pārtikas dienas beigās, daži saka, ka viņi rēķina visu, bet statistika diemžēl rāda pavisam citus skaitļus. Viņi domā, ka jābūt daudz ēdienam dienas beigās, lai varētu pārdot aktīvi un piedalīties mūsu kustībā, bet tas nav tā. Ir pietiekami, ka viņi izliek aplikācijā vienu pārsteiguma maisiņu, ar vienu zupu, ar vienu pusdienu piedāvājumu, ar to pietiek,” saka Baranovska.

Labākais laiks piedāvājumu pasūtīšanai esot vēlas pēcpusdienas, īsi pirms darba laika beigām. Tiesa, pasūtījumam jānāk pakaļ pašiem, bez kurjeru piegādes.

Tēmas