Vēlētājiem būs jāsniedz informācija, ja priekšvēlēšanu kampaņās tiks izmantotas mākslīgā intelekta tehnoloģijas
Priekšvēlēšanu aģitācijā būs jānorāda, ja tās tapšanā izmantots mākslīgais intelekts, paredz Saeimā ceturtdien, 24.oktobrī, galīgajā lasījumā pieņemtie grozījumi Priekšvēlēšanu aģitācijas likumā.
Ja priekšvēlēšanu aģitācijā vai aģitācijas materiālā tiks izmantots mākslīgā intelekta sistēmas radīts personas atveidojums vai realitātei neatbilstošs notikums – attēls, audio vai video saturs –, tad tas būs skaidri un nepārprotami jānorāda. Šāda prasība attieksies uz apmaksāto priekšvēlēšanu aģitāciju.
Ar grozījumiem priekšvēlēšanu aģitācijā aizliegts izmantot viltotus vai anonīmus sociālo mediju kontus.
Gadījumus, kad mākslīgā intelekta izmantošana aģitācijas materiālā nebūs norādīta, vērtēs Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs un, ņemot vērā arī jomas ekspertu un lietpratēju atzinumus, šādu aģitāciju varēs aizliegt.
Likuma grozījumus rosinājis Valsts prezidents Edgars Rinkevičs, ņemot vērā iespēju mākslīgā intelekta sistēmas izmantot vēlēšanu procesu ietekmēšanai, manipulācijai ar vēlētāju viedokļiem un dezinformācijas izplatīšanai.