Ratnieks aicina neslēgt Rumbulas dzelzceļa pieturvietu
foto: LETA
Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Edvards Ratnieks.
Sabiedrība

Ratnieks aicina neslēgt Rumbulas dzelzceļa pieturvietu

Ziņu nodaļa

Jauns.lv

Ņemot vērā augsto teritorijas attīstības potenciālu nākotnē un lielo loģistikas, tirdzniecības un ražošanas uzņēmumu koncentrāciju, Rīgas vicemērs un Rīgas un Pierīgas pašvaldību apvienības “Rīgas Metropole” līdzpriekšsēdētājs Edvards Ratnieks aicina atbildīgo Satiksmes ministriju pārskatīt nodomu par Rumbulas dzelzceļa pieturvietas slēgšanu.

Ratnieks aicina neslēgt Rumbulas dzelzceļa pieturv...

“Rīgas Metropole” sanāksmē ar Satiksmes ministriju norādīja, ka ir svarīgi kustību sarakstā saglabāt Rumbulas dzelzceļa pieturvietu, ņemot vērā tās lomu un potenciālu Rīgas mobilitātē, darba devēju un iedzīvotāju lūgumu, kā arī aicināja pielāgot vilcienu kustību sarakstu, atbilstoši iedzīvotāju un strādājošo paradumiem. Otrs ierosinājums bija veidot grafiku tā, lai vilcieni piestāj pamīšus pieturvietās “Dārziņi” un “Rumbula”, tādā veidā samazinot ietekmi uz braucienu laiku pārējiem pasažieriem. 

“Šobrīd pieturvietas “Rumbula” izslēgšanu no kustību saraksta tiek pamatota ar mazo braucēju skaitu. Bet to var skaidrot ar neatbilstošu reisu sarakstu, jo gan rīta, gan vakara stundās tie nav pielāgoti strādājošo mobilitātei, kas ir galvenā mērķauditorija. Piemēram, vakarā viens vilciens piestāj pulksten 17.07, bet nākamais - 19.48. Līdzīgi ir ar rīta stundām. Tas nozīmē, ka nemaz nevar būt cits rezultāts, jo šajā apkaimē strādājošie un iedzīvotāji izvēlas braucienus savām vajadzībām – doties uz darbu un no tā. Mūsu ierosinājums ir izmainīt grafiku, lai tas atbilst potenciālo braucēju vajadzībām, un tad veikt izvērtējumu,” norāda Edvards Ratnieks,  Rīgas vicemērs un Rīgas un Pierīgas pašvaldību apvienības “Rīgas Metropole” līdzpriekšsēdētājs. 

Ropažu novada domes priekšsēdētājas vietnieks Ainārs Vaičulens sanāksmē norādīja, ka Rumbulas pieturvieta atrodas apkaimē, kur ir augsta lielo uzņēmumu koncentrācija. Ropažu novada pusē stacijas tuvumā atrodas 10 lieli uzņēmumi, kuri nodarbina vismaz 400 darbiniekus. Līdzīgi ir arī Rīgas teritorijas pusē. Savos teritorijas plānojumos gan Rīga, gan Ropaži šo apkaimi iezīmē ar augstu attīstības potenciālu, kas nozīmē, ka uzņēmumu un iedzīvotāju skaits būs vairāk.

Ratnieks pozitīvi vērtē, ka vairs nenotiek diskusijas par pieturvietas “Dārziņi” izslēgšanu no kustību grafika. Lai uzlabotu pieturvietas pieejamību apkaimes iedzīvotājiem, to varētu pārcelt par aptuveni 200 metriem. Vienlaikus kompromiss atrasts arī par citu “Rīgas Metropole” pašvaldības pieturvietu “Inčupe” Saulkrastu novadā, kura arī iepriekš tika iekļauta kā viena no sešām Latvijā slēdzamajām stacijām. 

Satiksmes ministrijā šī gada 16.septembrī notika atbildīgo iestāžu sanāksme ar pašvaldībām par vairāku dzelzceļa pieturvietu slēgšanu Latvijā. “Rīgas Metropole” pašvaldības tajā pārstāvēja Rīgas vicemērs Edvards Ratnieks un Ropažu novada domes priekšsēdētājas vietnieks Ainārs Vaičulens. Sanāksmes rezultātā tika nolemts turpināt diskutēt par pieturvietas “Rumbula” saglabāšanu pasažieru pārvadājumos ar vilcienu.

Satiksmes ministrs Kaspars Briškens Rīgas plānošanas reģiona Attīstības padomes sēdē šī gada 30.maijā, kurā piedalījās reģiona pašvaldību vadība, apliecināja, ka pasažieru stacijas “Rumbula” un “Dārziņi” netiks izslēgtas no kustību saraksta.

Jau pērn rudenī pēc tikšanās ar visām iesaistītajām pusēm, tostarp apkaimju biedrībām, Ratnieks aicināja atbildīgo Satiksmes ministriju arī turpmāk no pasažieru vilcienu kustības saraksta neizslēgt pieturvietas “Rumbula” un “Dārziņi”, bet tieši pretēji – palielināt reisu skaitu, lai nodrošinātu esošo apkaimju iedzīvotājiem un darbiniekiem ērtības un vēlmi to izmantot ikdienas vajadzībām. Pieturvietas atrodas apkaimēs ar intensīvu dzīvojamo māju un tirdzniecības, rūpniecības un loģistikas centru attīstību, kas nozīmē, ka svarīgi ir izvērtēt minēto pieturu perspektīvo izmantošanu un nepieciešamību mobilitātes nodrošināšanai.