“Vivi”: konkrēti reisi tiks izpildīti tikai ar jaunajiem elektrovilcieniem
foto: Zane Bitere/LETA
Šī informācija būs pieejama uzņēmuma mājaslapā un visās dzelzceļa stacijās.
Sabiedrība

“Vivi”: konkrēti reisi tiks izpildīti tikai ar jaunajiem elektrovilcieniem

Ziņu nodaļa

Jauns.lv

No 6. jūnija “Vivi” noteiks konkrētus reisus, kas tiks izpildīti tikai ar jaunajiem elektrovilcieniem, kā arī vilcienu kustības grafikā tiks atzīmētas tās pieturvietas, kur pieejami modernizētie peroni, tādējādi radot iespēju pasažieriem jau savlaicīgi plānot savus braucienus no stacijām, kurās nodrošināta ērta iekāpšana un izkāpšana no jaunajiem vilcieniem.

“Vivi”: konkrēti reisi tiks izpildīti tikai ar jau...

Vecākiem ar bērnu ratiņiem, vecāka gadagājuma cilvēkiem un personām ar kustību traucējumiem šobrīd ērta iekāpšana un izkāpšana no vilcieniem un piekļūstamība pasažieru platformām pieejama 32 stacijās un pieturas punktos, kur veikta peronu modernizācija. Tāpat šim skaitam tuvākajā laikā pievienosies citas modernizētas pieturvietas elektrificētajās dzelzceļa līnijās. Vienlaikus, ņemot vērā, ka līdz šim jauno elektrovilcienu reisu plānošana tika veikta tās pašas dienas ietvaros, pasažieriem nebija iespējams savlaicīgi plānot savus braucienus, rēķinoties ar nodrošinātu vides pieejamību.

Lai to risinātu, “Vivi” no 6. jūnija noteiks konkrētus reisus, kas turpmāk nemainīgi tiks izpildīti tikai ar jaunajiem elektrovilcieniem. Šī informācija būs pieejama uzņēmuma mājaslapā un visās dzelzceļa stacijās.

“Pasažieru pārvadājumu pa dzelzceļu segments pašlaik ir transformācijas fāzē. Tiek sperti vairāki nozīmīgi soļi attiecībā uz dzelzceļa infrastruktūras un ritošā sastāva modernizāciju, lai Latvijā ieviestu pasžieriem ērtus un mūsdienīgus vilcienu pārvadājumu pakalpojumus. Tomēr lielas pārmaiņas nevar notikt vienā dienā, tam ir nepieciešams laiks un pacietība. Kamēr pasažieriem jāsamierinās ar zināmām neērtībām, esam raduši iespēju cilvēkiem plānot savus braucienus savlaicīgi, izvēloties jauno elektrovilcienu sniegtās ērtības gan brauciena laikā, gan iekāpjot un izkāpjot no jaunajiem vilcieniem vietās, kur ir modernizēta dzelzceļa infrastruktūra,” norāda AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors. 

Pašlaik elektrificētajās līnijās ar jaunajiem elektrovilcieniem tiek izpildīti aptuveni 80% reisu, savukārt pilnīga pāreja uz “Škoda Vagonka” ražotajiem ritekļiem, atsakoties no veco elektrovilcienu izmantošanas, saskaņā ar uzņēmuma ieviesto risku samazināšanas plānu tiks īstenota pakāpeniski līdz gada beigām.  

Nodrošinot aizvien lielāku skaitu reisu ar jaunajiem elektrovilcieniem, šonedēļ AS “Pasažieru vilciens” sasniedza arī visai zīmīgu atskaites punktu – ar jaunajiem ritekļiem, pārvadājot pasažierus, nobraukti pirmie 1 000 000 kilometru. 

Pasažieru pārvadājumiem šobrīd ir pieejami 22 jaunie elektrovilcieni, savukārt pārējo desmit sastāvu piegāde ražotājam jāveic līdz vasaras beigām. Jauno elektrovilcienu projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro, un 23 no pavisam 32 sastāvu iegāde plānota ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā.