Karstuma dēļ iespējami vilcienu kavējumi Tukuma dzelzceļa līnijā
Augstās gaisa temperatūras un noteiktā vilcienu braukšanas ātruma ierobežojuma dēļ, Tukuma dzelzceļa līnijā 28. maija dienas laikā iespējami vilcienu kavējumi līdz 15 min.
Gaisa temperatūrai ilgstoši saglabājoties ap un virs +30°C, sliedes atklātās vietās uzkarst līdz pat +50°C. Tādēļ drošības apsvērumu dēļ atsevišķos dzelzceļa posmos karstos laikapstākļos noteikti vilcienu kustības ātruma ierobežojumi.
Gaisa temperatūrai ilgstoši saglabājoties ap un virs +30°C, sliedes atklātās vietās uzkarst līdz pat +50°C. Tādēļ drošības apsvērumu dēļ atsevišķos dzelzceļa posmos karstos laikapstākļos var tikt noteikti vilcienu kustības ātruma ierobežojumi. Vairāk lasi: https://t.co/8z0Dnw5oJ5 pic.twitter.com/1QS6Pdstm1
— Latvijas dzelzceļš (@VAS_LDz) May 28, 2024
Latvijā gaisa temperatūras amplitūda ir ļoti plaša: no -30 grādiem līdz +30 grādiem un pat vairāk. Liekot un nostiprinot dzelzceļa sliedes tas tiek ņemts vērā, taču sliedēm piemīt savas fizikālās un ķīmiskās īpašības. Proti, aukstumā sliedes saraujas, bet karstumā – izplešas.
Ja savienojuma vietās starp tām ievēro pārāk lielu atstarpi, ziemā tās kļūs nedrošas. Ja novieto pārāk tuvu vienu otrai, vasarā tās sāks spiesties viena otrai virsū un spriedzes jeb iekšējās pārslodzes rezultātā var veidoties tā dēvētais sliežu ceļa izmetums – izlocīšanās vai deformācija. Sliktākajā scenārijā tas var izraisīt pat satiksmes negadījumu ar vilciena nobraukšanu no sliedēm.
Lai to nepieļautu, ir iespēja saudzīgāk iedarboties uz sliežu ceļu, t.i. samazināt dinamisko slodzi jeb tiešo ritošā sastāva iedarbību uz sliežu ceļu brauciena laikā. To var samazināt, ja brauc lēnāk, jo tad iedarbība uz sliežu ceļu ir vienmērīgāka, bez straujām dinamiskās slodzes izmaiņām – tātad ar mazāku varbūtību kritiski iedarboties uz uzkarsušajām sliedēm.