Krievijas propagandas medijs ar debešķīgām algām vervē kadrus Latvijā
Jauni darbinieki tiekot vilināti ar daudz lielāku algu nekā spēj piedāvāt vietējie masu mediji, kā arī ar sociālajām garantijām, vēsta raidījums "de facto".
Sabiedrība

Krievijas propagandas medijs ar debešķīgām algām vervē kadrus Latvijā

Jauns.lv

Jaunais Krievijas propagandas medijs "Sputnik" gatavojas izvērst darbību arī Latvijā un vervē žurnālistus, vēsta LTV raidījums "De facto".

Krievijas propagandas medijs ar debešķīgām algām v...

Latvijā šis propagandas medijs plāno atvērt interneta portālu divās valodās - krieviski un latviski. Projekta galvenā mērķauditorija iecerēti jaunieši. No iepriekš pieteiktās "Sputnik" koncepcijas izriet, kas tas plāno izvērst darbību arī radio viļņos - gan FM diapazonā, gan internetā.

"Sputnik" pārstāvji aptuveni pirms divām nedēļām apmeklējuši Latviju un piedāvājuši sadarbību vairākiem krieviski rakstošiem žurnālistiem un masu mediju vadītājiem. Kaut gan daļai uzrunāto potenciālo darbinieku "Sputnik" pārstāvji apgalvojuši, ka ar propagandu nenodarbosies, citiem atklāti teikts, ka vēlās prezentēt Krievijas skatījumu uz pasaules notikumiem.

"Sputnik" ir daļa no Krievijas valsts informācijas aģentūras "Rossija segodņa", kuru vada skandalozais Dmitrijs Kiseļovs. Par savu propagandista darbību Kiseļovs ir iekļauts Eiropas Savienības sankciju sarakstā. "Sputnik" plāni ir tālejoši - šogad medijam jāsāk darbu 34 pasaules valstīs 30 valodās. Pašlaik ir izpildīta trešā daļa no šī plāna - "Sputnik" strādā 14 valodās un desmit valstīs, tostarp reģionos, kur Krievijas intereses ir īpaši svarīgas, piemēram starptautiski neatzītajā Abhāzijas republikā.

"Rossija segodņa" dzima 2013.gada nogalē pēc ziņu aģentūras "RIA Novosti" reformēšanas. Krievijas prezidenta administrācija tad nolēma, valsts līdzekļi jātērē nevis neitrālās informācijas ražošanai, bet valsts oficiālās pozīcijas aktīvākai tiražēšanai ārvalstīs. Šī mērķa sasniegšanai "Rossija segodņa" ir vairāki rīki. Paralēli ziņu aģentūrai tai ir ārzemēs raidošais televīzijas kanāls "RT", vairāki jauni projekti, ieskaitot Ukrainas notikumiem veltītu "Ukraina.ru".

Latvijas eksperti gan uzskata, ka "Sputnik" esot mazas izredzes iekarot Latvijas mediju vidi. Rīgā bāzēta Krievijas medija "Meduza" redaktore Gaļina Timčenko norādījusi, ka nevienam Krievijas valsts medijam nav izdevies iekarot internetu un popularitātē pārspēt kādu no ziņu portāliem. Arī Rīgas Stradiņa universitātes profesors Sergejs Kruks uzskata, ka "Sputnik" neizdosies iesaistīt jauniešu auditoriju, jo Krievijas sludinātais antiamerikānisms tiem nav saistošs.

"Sputnik" gan jau tagad ir ienācis Latvijas mediju tirgū "pa sētas durvīm", jo vakaros un brīvdienu rītos "Sputnik" programmas pārraida "Autoradio". Tādējādi "Sputnik" ir ienācis Latvijas tirgū, apejot licences iegūšanas kārtību. Likums atļauj radiostacijām atvēlēt daļu raidlaika pašu neražotam saturam.

"Autoradio" īpašnieks ir Igaunijā reģistrētā sabiedrība "Radio N", bet iepriekš tas piederējis vairākiem īpašniekiem, tajā skaitā bijušajam eiroparlamentārietim Aleksandram Mirskim un Rīgas mēra Nila Ušakova padomniekam Ērikam Teilānam.

LETA, Foto: ekrānuzņēmums no video