FOTO: kā tur izskatīsies! Drīzumā Mūkusalas krastmalā sāksies vērienīgi pārbūves darbi
Jau šī gada beigās sāksies vērienīga Mūkusalas krastmalas pārbūve, kas izmaksās aptuveni 20 miljonus eiro. Rīgas valstspilsētas pašvaldības Centrālās administrācijas Publiskās infrastruktūras attīstības pārvaldes vadītājs Mārtiņš Slimbahs intervijā portālam Jauns.lv pastāstīja, ka pēc pārbūves krastmalā būs daudz patīkamāka un mūsdienīgāka vide.
Runājot par to, kāpēc Mūkusalas krastmala tiks pārbūvēta, viņš skaidroja: “Pamatā šie darbi ir saistīti ar esošās Mūkusalas promenādes krastmalas nostiprināšanu.
Patlaban ir izteiktas nolietojuma pazīmes
Droši vien tie, kas tur bijuši klātienē un kuriem dabā sanācis pa šo vietu pastaigāt, zina, ka ir izteiktas vizuālas promenādes nolietojuma pazīmes gan uz gājēju ietvēm, gan uz citiem elementiem. Tur ļoti sen nav veikts remonts, līdz ar to ir izteikts nolietojums.
Savukārt pašai konstrukcijai ūdens apakšā ir atstājis dažāda formāta bojājumus, kā rezultātā veidojas izskalojumi un citi promenādes bojājumi.
Pamatā plānotie darbi ir saistīti ar hidrobūves atjaunošanu un saglabāšanu. Pārējie darbi tiks īstenoti vienlaicīgi.”
Pārsvarā darbi neskars brauktuvi
Pārsvarā darbi notiks promenādes posmā, pa kuru pārvietojas gājēji un velosipēdisti, nevis tajā ielas daļā, pa kuru brauc automašīnas.
“Pamatā darbi notiks zonā, kas ir no brauktuves malas līdz Daugavas malai. Tā šobrīd ir zaļā zona, kas atsevišķos posmos ir šaurāka, bet citviet – platāka.
Galvenokārt darbi notiks tajā zonā, neskarot pašu Mūkusalas ielas brauktuvi. Atsevišķās vietās tiks izveidots kāds savienojums, ietve, pieturvieta, inženierkomunikāciju izbūve, bet globāli pašu Mūkusalas ielas brauktuvi šī projekta ietvaros nav plānots nav aiztikt.”
Izveidos pilnvērtīgu gājēju un velosipēdistu infrastruktūru
Slimbahs stāstīja, ka galvenokārt pārbūve skars pašu promenādi, hidrobūves konstrukcijas. Tiks stiprināti tās pamati, nostiprinājumi un citi hidrobūves elementi.
“Promenādes zaļajā zonā, kas ir no brauktuves malas līdz Daugavai, tiks izveidota pilnvērtīga gājēju un velosipēdistu infrastruktūra. Tā stiepsies visā garumā no Mūkusalas apļa līdz pat Akmens tiltam.
Būs arī bērnu laukumiņi
Šajā zonā tiks izvietoti labiekārtojuma elementi, soliņi, apzaļumošana, ietves, veloceliņi, atsevišķi bērnu laukumi un cita formāta vietas, kur pavadīt laiku.”
Plānots arī moderns apgaismojums un citas lietas, kas šo vietu padarīs pievilcīgāku.
Publiski pieejami pontoni
Projekta otrajā blokā pašā Daugavā pie Mūkusalas promenādes tiks uzbūvēti atsevišķi pontoni. Tos varēs izmantot laivu piestātnēm vai atpūtai.
Izteikti lielāks pontons būs pie Latvijas Nacionālās bibliotēkas. Tur labiekārtotā teritorijā ļaudis varēs pavadīt laiku, pasēdēt un atpūsties.
Būs modernāk nekā Daugavas pretējā krastā
Pēc pārbūves Mūkusalas krastmalā būs līdzīga vide, kāda jau patlaban ir Daugavas pretējā krastā pie Centrāltirgus, kur ir dažādi soliņi, sportošanas vietas, nelieli bērnu laukumiņi u.tml.
“Līdzīgi, bet domāju, ka būs modernāk un vairāk vērsts uz sabiedrību,” Rīgas domes pārstāvis teica.
Patīkamāka vide veicinās rīdzinieku pieplūdumu
Var teikt, ka pēc pārbūves Mūkusalas krastmalā būs daudz patīkama uzturēšanās un vieta varētu kļūt apdzīvotāka. Patlaban krastmala ir diezgan vientulīga, jo rīdzinieki tur uzturas nelabprāt.
Pamatā promenādi izmanto tikai tie ļaudis, kuriem tur tiešām jāpārvietojas. Daudz mazāk ir to pilsētnieku, kas apzināti dodas tur atpūsties un pavadīt laiku.
“Pēc projekta realizācijas šī vieta noteikti krasi mainīsies. Arī visa teritorija kopumā no tā iegūs.”
Darbus varētu sākt jau drīzumā
“Darbus mēs plānojam sākt šī gada beigās. Domāju, ka praktiski mēneša, pusotra laikā sāksies darbi.
Pamatā darbi būs zaļajā zonā, līdz ar to lieliem un būtiskiem satiksmes ierobežojumiem nevajadzētu būt. Vismaz šobrīd tādi nav plānoti. Domāju, ka būs atsevišķi lokāli darbi [kas skars brauktuvi], bet pamatā visi darbi notiks paralēli brauktuvei.
Plānots, ka darbi sāksies šī gada beigās. Tie iecerēti līdz 2025.gada beigām. Projekts ir sadalīts vairākās kārtās, attiecīgi realizācija ir savstarpēji pakārtota.”
Gājējiem un velosipēdistiem jārēķinās ar izmaiņām
Lai gan ievērojami auto satiksmes ierobežojumi nav plānoti, jārēķinās, ka projekta laikā iespējamas gājēju un velosipēdistu kustības izmaiņas. “Tādas noteikti būs. Droši vien jāskatās, kādā formātā darbi notiks un kāda būs to realizācija praksē.
Visticamāk, ņemot vērā to, ka promenāde ir lokāls posms, kas savieno Mūkusalas apli ar Akmens tiltu, tad lielākā [gājēju un velosipēdistu] satiksme tiks pārorganizēta uz otru Mūkusalas ielas brauktuves pusi, kur jau ir ietve.”
Ja būs iespējams saglabāt gājēju un velosipēdistu kustību pa promenādi pie Daugavas, tad to arī darīs, Slimbahs sacīja.
Kopējās izmaksas pārsniegs 20 miljonus eiro
Mūkusalas krastmalas pārbūve izmaksās 19,8 miljonus eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.
Objekts tiks finansēts no Valsts kases aizdevuma 85% apjomā un Rīgas valstspilsētas pašvaldības finansējuma 15% apjomā.
Projektu realizēs SIA "Tilts", kas uzvarēja iepirkumā.