Aptauja: Latvijā 77% iedzīvotāju veikalu ikdienai izvēlas pēc tā atrašanās vietas
foto: Paula Čurkste/LETA
Ilustratīvs attēls.
Sabiedrība

Aptauja: Latvijā 77% iedzīvotāju veikalu ikdienai izvēlas pēc tā atrašanās vietas

Jauns.lv/LETA

Latvijā 77% iedzīvotāju veikalu ikdienai izvēlas pēc tā atrašanās vietas, secināts mazumtirdzniecības tīkla SIA "Elvi Latvija" un pētījumu kompānijas AS "Norstat Latvija" veiktajā aptaujā.

Aptauja: Latvijā 77% iedzīvotāju veikalu ikdienai ...

Līdztekus 61% respondentu norādījuši, ka veikalu izvēli ikdienā nosaka arī sajūta, ka attiecīgajā veikalā produktus var iegādāties par zemākām cenām. Vēl 46% respondentu būtisks ir tirdzniecības vietā pieejamais preču klāsts, bet 45% - atlaižu piedāvājums.

Aptaujā secināts, ka rīdziniekiem veikalu atrašanās vieta ir svarīga 84% gadījumu, kamēr Kurzemē dzīvojošajiem iedzīvotājiem - 67% gadījumu. Zemākā cena svarīgākā ir Latgales iedzīvotājiem, kuri to norādījuši 68% gadījumu, pretstatā Rīgai, kur šis kritērijs bija nozīmīgs 56% cilvēku.

Lai pētītu iedzīvotāju izpratni par franšīzes priekšrocībām pārtikas mazumtirdzniecībā, aptaujā respondentiem tika vaicāts, kādas priekšrocības, viņuprāt, sniedz veikalu atrašanās franšīzes tīklā. Uz šo jautājumu 49% respondentu pauda, ka franšīze nodrošina veikalu atpazīstamību, 28% akcentēja, ka franšīze garantē piederību kādam no tīkliem plašākā nozīmē, savukārt 27% novērtēja, ka franšīzes izmantošana tirdzniecības vietā garantē vienotu veikala noformējumu un līdzīgu preču izkārtojumu, kas būtiski atvieglo iepirkšanos.

Tāpat 26% respondentu atzīmēja, ka franšīzes priekšrocība ir zīmola reputācija.

Iedzīvotāju aptauju pēc "Elvi Latvija" pasūtījuma veica "Norstat Latvija", janvārī aptaujājot vairāk nekā 1000 respondentu vecumā no 18 līdz 74 gadiem.