Jaunās māmiņas pazemojums 15. autobusā: pārpratums vai kontroles tīša nekaunība?
Kārtējā sūdzība par kontroles darbu un mistiskiem pārpratumiem ar e-taloniem. Šoreiz cietusī ir kāda sieviete, kas brauca 15.autobusā.
Sabiedrība

Jaunās māmiņas pazemojums 15. autobusā: pārpratums vai kontroles tīša nekaunība?

Jauns.lv

Kopš "Rīgas Satiksme" (RS) paaugstināja cenas par braukšanu sabiedriskajā transportā, tā arī naskāk veic reidus bezbiļetnieku tvarstīšanai. Nereti dzirdēts par incidentiem, kad godīgus pilsoņus, kas savus talonus reģistrē, tomēr skar kontroles neizprotamā attieksme, kā arī veidojas dažādas nepatīkamas strīdus situācijas. Marta beigās par "bez vainas vainīgo" kļuva kāda sieviete, kura braukusi 15.autobusā.

Jaunās māmiņas pazemojums 15. autobusā: pārpratums...

Lūk, aktīvistu grupas "Zaķu diena" informācija, ar kuru sociālajā tīklā "Facebook" dalījusies kāda sieviete, kurai ir mazāk par 30 gadiem, taču RS kontrolieru aparāti apgalvoja, ka šai e-talona īpašniecei esot vismaz 62 gadi un viņa ir 2.grupas invalīde. Publicējam vēstuli:

"19.marta vakarā sieviete kopā ar savu 3,5 gadus veco bērnu devās uz mājām ar 15.autobusu. Iekāpjot

autobusā, sieviete uzreiz nokompostrēja savu dzelteno e-talonu, kurā pēc kompostrēšanas atlika vēl divi

braucieni. Tāpat sieviete atzīmē, ka viņas maciņā kopā ar dzelteno braukšanas talonu atradās arī zilais

personalizētais e-talons, kurā bija atlicis viens brauciens.

Pirms pieturas „Mēbeļu nams” autobusā iekāpa divi kontrolieri un viens apsardzes firmas „Koblenz”

pārstāvis. Kontrolieri, veicot biļešu pārbaudi, palūdza sievietei uzrādīt talonu. Viņa nekavējoties pielika savu

maciņu pie kontroliera termināla. Bet kontrolieris palūdza viņu pārbaudīt talonu vēl divas reizes, pēc kā paziņoja, ka sievietes dzeltenais e-talons nav derīgs, jo tas uzrāda, ka viņai esot 62 vai 72 gadi un 2.invaliditātes grupa! Jāatzīmē, ka sievietei nav pat 30 gadu.

Atrodoties šokā pēc šī kontroliera apgalvojuma, jaunā sieviete ar bērnu pēc kontroliera lūguma nākamajā pieturā izkāpa no autobusa. Pēc izkāpšanas no autobusa kontrolieri sāka sievieti apvainot, ka talons esot viltots vai vispār neesot viņas. Viņus pat nesamulsināja apstāklis, ka sievietes mazais bērns nobijās un sāka skaļi raudāt. Sieviete pieklājīgi palūdza kontrolieriem tikt skaidrībā ar radušos situāciju un paskaidrot, kas notiek. Viņa tāpat piedāvāja kontrolieriem pārbaudīt viņas zilo personificēto e-talonu. Rīgas Satiksmes kontrolieris klusējot izrāva e-talonu sievietei no rokām un bez jebkādiem paskaidrojumiem

sāka kaut ko pierakstīt. Sieviete sašutusi paziņoja, ka tūlīt izsauks policiju un sūdzēsies. Un, kamēr kontrolieris turpināja veikt savus pierakstus, viņa sāka zvanīt policijai.

Šajā brīdī kontrolieri nekavējoties atdeva viņai e-talonu un straujā solī devās uz sabiedriskā transporta pieturu, nokliedzot: „Mēs pierakstījām jūsu datus, jums ir izrakstīts sods!”

Šajā sakarā rodas daži jautājumi: 1. No kura laika no dzeltenā e-talona var nolasīt informāciju par tā īpašnieka invaliditāti un vecumu? 2. Kā tiek noteikts, ka talons ir viltots? 3. Vai patiešām sodu jau izraksta, neizskaidrojot cilvēkam situāciju, kā arī nezinot viņa personas kodu un nesaņemot parakstu?4. Un kā tad paliek ar klientu - it īpaši klientu ar bērniem - laipnu apkalpošanu?

Ir jāuzsver, ka šī sūdzība par “Rīgas Satiksmi” un kontrolieru

darbu ir tikai viena no daudzām, kas atsūtītas mums, grupai "Zaķu diena". Tas liecina, ka cilvēki nav apmierināti ar apkalpošanas kultūru, jo sevišķi par tik dārgu cenu (1,15 eiro)!"

Kasjauns.lv / Foto: Edijs Pālens/LETA