"Tā ir māja, tā nav nekāda rūpnīca!" Jelgavnieks paliek bez vārdiem par saņemto elektrības rēķinu
Pavisam lielu pārsteigumu piedzīvojis jelgavnieks Oļegs, saņemot jaunāko elektrības rēķinu par teju 10 000 eiro. Kā izrādās, tik liels rēķins atnācis pēc skaitītāja nomaiņas, par ko viņš nemaz nav ticis informēts, vēsta TV3 raidījums "Bez tabu".
Oļegs nelielu privātmāju Ērgļu ielā iegādājies pirms pieciem gadiem. Tā bijusi sliktā stāvoklī, vispirms remontēta. Dzīvot tur ievācies tikai pirms trim gadiem kopā ar savu draudzeni.
"Kad mēs remontējām māju, "Sadales tīkls" darbinieki iznesa skaitītāju no mājas uz šejieni [ārā]," raidījumam stāsta vīrietis.
Viņi gan nav nomainījuši 2001. gadā ražoto skaitītāju pret kādu modernāku ierīci, tā vietā liekot vecajai ierīcei kalpot vēl vairākus gadus.
Oļegs namā ievācies 2019. gada nogalē. Par rādījumiem “Elektrum” ziņojis ar īsziņu starpniecību. Pārskatā redzams, ka patēriņš svārstījies no 34 līdz 650 kilovatstundām mēnesī, un par to arī attiecīgi maksājis. Lielākais elektrības patēriņš ierasti veidojies agrā rudenī, kad boileru izmantojuši silto grīdu apsildei. Pārējā laikā šo funkciju veicis apkures katls.
Ja vēl septembra mēnesī samaksājis 151 eiro, tad oktobrī saņēmis rēķinu par teju 10 tūkstošiem eiro.
Kā izrādās, Oļegam nezinot, oktobra sākumā objektā ieradās “Sadales tīkla” darbinieki, lai nomainītu 2001. gadā ražoto skaitītāju. Oļegs stāsta, ka par to neesot bijis informēts un par notikušo uzzinājis no elektrības pārdevēja atsūtītā "kosmiskā" rēķina.
"Nepiedalījos skaitītāja nomaiņā. Neesmu parakstījis nevienu aktu. Samainīja skaitītāju, pēc tam aizvadītajā nedēļā man atsūtīja rēķinu par 9936 eiro. Fiziski tādu patēriņu nav iespējams veikt! [..] Dzīvojot šeit trīs gadus, esmu patērējis 10 000 kWh, sanāk, ka esmu patērējis vēl it kā 27 000 kWh. Kā privātmājā dažu gadu laikā var iztērēt 37 000 kWh? Tā ir privātmāja! Tā nav nekāda rūpnīca!"
“Sadales tīkla” pārstāve stāsta, ka klientiem dienu pirms skaitītāja maiņas tiek nosūtīta īsziņa. "Mēs neuzstājam uz klienta klātbūtni skaitītāja nomaiņas procesā, jo mēs to varam izdarīt bez, izņemot tos gadījumus, kad skaitītājs atrodas viņa telpās. Ja klients vēlas, viņam ir tiesības piedalīties skaitītāja nomaiņas procesā. "
Šobrīd normatīvie akti neliek skaitītājus apsekot. “Sadales tīklā” uzskata, ka 2001. gadā ražotais skaitītājs bijis darba kārtībā. “Elektrum” pārstāve norāda, ka uzņēmums neapseko skaitītājus un uzticas klientu sniegtai informācijai. "Mēs kā tirgotājs nezinām klienta skaitītāja faktisko skaitītāja rādījumu. Mēs no klienta reizi mēnesī saņemam informāciju par to. Informāciju par galapatēriņu mēs saņemam no "Sadales tīkla"."
Oļegam ir tiesības pieprasīt skaitītāja laboratorisko ekspertīzi, taču, ja atklāsies, ka tas ir darba kārtībā, izdevumi būs jāapmaksā klientam.
Vairāk skatieties augstāk pievienotajā sižetā.