Par 40 000 eiro īstenos kampaņu emocionālās vardarbības mazināšanai ģimenē
foto: PantherMedia / Leung Cho Pan
Attēlam ilustratīva nozīme.
Sabiedrība

Par 40 000 eiro īstenos kampaņu emocionālās vardarbības mazināšanai ģimenē

Jauns.lv/LETA

Labklājības ministrija (LM) par 40 000 eiro īstenos kampaņu emocionālās vardarbības ģimenē mazināšanai, liecina informācija oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

Par 40 000 eiro īstenos kampaņu emocionālās vardar...

LM bija izsludinājusi iepirkumu par sabiedrības informēšanas pasākumiem par emocionālās vardarbības ģimenē mazināšanu.

Iepirkumā savus piedāvājumus iesniedza divi uzņēmumi, savukārt par atbilstošāko atzīts SIA "Jazz Communications" piedāvājums. Uzņēmums darbus veiks par 40 000 eiro.

Kampaņas mērķis ir aktualizēt emocionālās vardarbības postošo ietekmi uz personas sociālās funkcionēšanas spējam, realitātes redzējumu un dzīves kvalitāti. Vairojot sabiedrības izpratni par emocionālās vardarbības fenomena kā visas sabiedrības problēmu, nepieciešams mazināt stereotipu, ka tā ir divu cilvēku ģimenes iekšējā lieta, un pakāpeniski mainīt cilvēku attieksmi un rīcību sastopoties ar emocionālās vardarbības gadījumiem. Kampaņas laikā izstrādātā informācija tiks izplatīta medijos un sociālajos medijos, kuri sasniedz vislielāko auditoriju dažādās vecuma grupās.

LM skaidro, ka vardarbība ģimenē ir komplicēta parādība, kas var skart ikvienu. Vardarbībai ģimenē ir dažādas izpausmes formas un veidi. Kā liecina dažādu iesaistīto institūciju apkopotie dati, no vardarbības ģimenē vai no partnera vardarbības pārsvarā cieš sievietes. Viens no nepietiekami apzinātiem un grūti identificējamiem vardarbības veidiem ir emocionālā vardarbība, jo tai nav redzamu fizisku seku. Emocionālā partnera vardarbība pētīta mazāk nekā citi partnerattiecību vardarbības veidi.

Šīs kampaņas galvenā mērķauditorija ir sabiedrība kopumā - jebkurš no sabiedrības locekļiem, kas var būt no emocionālās vardarbības ģimenē vai partnerattiecībās cietusi persona, emocionālo vardarbību veikusi personas vai cilvēks, kam blakus ir notikusi, notiek vai var notikt emocionāla vardarbība.

Tuvākie cilvēki, līdzcilvēki, ir tie, kuri visātrāk pamana izmaiņas personas ikdienas gaitās, uzvedībā, sarunās, attieksmēs. Līdzcilvēki ir pirmās atbalsta personas emocionālās vardarbības upura atbalsta sistēmā un bieži vien arī vienīgie. Aktualizējot līdzcilvēku atbildību un stiprinot to prasmes un emocionālo noturību emocionālās vardarbības atpazīšanā, un primārā atbalsta sniegšanā, pastāv lielāka iespēja panākt, lai cilvēks, kurš ir cietis vardarbībā, vēršas pēc atbalsta un to arī saņem.

Kampaņā tiks sniegts ieguldījums padziļinātai sabiedrības informēšanai par to, kas ir emocionālā vardarbība ģimenē, kāda ir tās ietekme, pēc kādām pazīmēm iespējams to identificēt un kā atpazīt emocionālās vardarbības riskus. Papildus plānots informēt cietušo un arī sabiedrību par pieejamajiem atbalsta mehānismiem šādās situācijās

Kampaņas īstenontājam jānodrošina vienotas informatīvās kampaņas radošās koncepcijas izstrāde un īstenošana līdz 2022. gada 15. decembrim, iekļaujot tēmas un vēstījumus, kas sasniedz kmampaņas mērķus