Bīstama braukšanas sērga. Ceļu remontu reversās kustības posmos autovadītāji brauc pie "sarkanā"
Autovadītāju uzvedība kļuvusi nekaunīgāka un bīstamāka ceļu remontdarbu vietās, tā liecina “Latvijas Valsts ceļu” (LVC) novērojumi. Policija aicina tuvumā esošos cilvēkus pārkāpumu nofilmēt ar telefonu un materiālus iesniegt policijā, vēsta TV3 Ziņas.
Ceļa remontdarbu laikā luksoforā deg sarkanā gaisma, bet autovadītāji cits pēc cita veic pārkāpumu – neatļauti iebrauc reversās kustības posmā. Turklāt nevis viena vai pāris. Pēc sarkanās gaismas iedegšanās kustību turpināja 13 automašīnas, to vidū divas kravas automašīnas. Video publiskojis TV3 raidījums “Zebra”.
LVC saka, ka šī bīstamās braukšanas sērga uzliesmojusi sevišķi šovasar. Pie sarkanās gaismas iebraucot reversās kustības vairāku kilometru garajā posmā, ir liela varbūtība, ka pretī brauks auto, kas no savas puses brauca pēc zaļā gaismas signāla.
Šī pārkāpuma dēļ tiek ne vien izraisīti sastrēgumi, bet apdraudētas dzīvības – autovadītāju un ceļa remontstrādnieku.
“Var arī sabojāt to, kas jau ir izdarīts šajā būvlaukumā. Iebraucot reversās kustības posmā un meklējot iespēju kaut kā samainīties, autovadītāji var nonākt uz asfalta, pa kuru vēl nedrīkst braukt vai uz kādas nogāzes, kas nav nostiprināta. Tas apdraud dzīvību. Sabojā pamatīgu darbu," norāda LVC pārstāve Anna Kononova.
Kad ceļu remonta zonās atsevišķās izņēmuma reizēs satiksmi regulēja policija, autovadītāji demonstrējuši parauguzvedību. LVC saprot – nodrošināt policijas klātbūtni ikdienā ir neiespējami. Tikmēr satiksmes drošības eksperts aicina pārņemt Skandināvijas praksi.
Valsts policijā (VP) saka, ka risinājums agresīvi braucošo autovadītāju disciplinēšanai varot būt cilvēku iesūtītie video, kas filmēti ar telefonu vai videoreģistratoru.
Ja var skaidri redzēt pārkāpuma veicēja auto reģistrācijas numuru, policija šo video uzskata par pierādījumu soda piemērošanai. Par reversās kustības pārkāpumu ceļu remonta darbu laikā, braucot pie luksofora sarkanās gaismas, sods no 30 līdz 140 eiro atkarībā no bīstamības.
“Mēs ikdienā saņemam ārkārtīgi daudz dažādus materiālus, kurus fiksējuši vadītāji vai garāmgājēji. Mēs katru no materiāliem vērtējam, skatāmies pierādījumu apjomu un kāda ir kvalitāte, jo ne vienmēr kvalitāte ir pietiekama. Liela daļa šo vadītāju tiek saukti pie atbildības. Ir daudzi video, ko daudzi cilvēki ir iesūtījuši, uz kura pamata ir uzsākti kriminālprocesi, kuros ir ļoti smaga satiksmes drošības pārkāpumi," norāda VP Prevencijas vadības nodaļas priekšnieks Andis Rinkevics.
Lai arī dārgi, taču par efektīviem VP sauc tos luksoforus, kuros iekšā iebūvētas videokameras. Tajās esošā programmatūra spēj noteikt pārkāpumu, auto numuru. Šādu tehnoloģiju radījis “Latvijas Mobilais telefons”, taču pagaidām vēl netiek lietota plaši.