Piketā pie Saeimas pedagogi nepanāk garantijas LIZDA prasību izpildei
foto: Juris Rozenbergs
LIZDA pikets pie Saeimas
Politika

Piketā pie Saeimas pedagogi nepanāk garantijas LIZDA prasību izpildei

Jauns.lv / LETA

Ceturtdien pie Saeimas rīkotajā piketā Latvijas izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrībai (LIZDA) nav izdevies panākt garantijas tās izvirzīto prasību izpildei.

Piketā pie Saeimas pedagogi nepanāk garantijas LIZ...

Pēc tikšanās ar Izglītības un zinātnes ministri Anitu Muižnieci (K) LIZDA vadītāja Inga Vanaga sacīja, ka Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) nepiekāpās nevienā no trijām pedagogu izteiktajām prasībām.

Līdz ar to Vanaga skaidroja, ka nākamos trīs gadus skolotāji turpinās saņemt algas, kas ir pretrunā izglītības attīstības pamatnostādnēm, kā arī nākamos četrus gadus skolotājiem joprojām būs pārslodze.

Par tālākajiem soļiem arodbiedrība lems 20. jūnijā gaidāmajā LIZDA kopsapulcē.

Vanaga ceturtdien pauda, ka ir pienācis laiks sabalansētai pedagogu darba slodzei, cienīgai attieksmei un atalgojumam.

Pēc Vanagas runas piketētāji masveidā sāka pieprasīt izglītības un zinātnes ministres demisiju.

LIZDA rīkotajā piketā pie Saeimas ēkas bija pulcējušies ap 3000 cilvēku.

Piketa dalībnieki pārstāvēja vairākus Latvijas novadus, tai skaitā Cēsu, Talsu, Daugavpils, Rēzeknes, Bauskas, Dobeles un citus.

Dalībnieki masveidā skandināja zvaniņus un sauca saukļus, piemēram, "Samērīgu slodzi!" un "Deputātu algas!".

Piketa vietā bija izvietoti vairāki desmiti lapiņu ar pedagogu vakanču aprakstiem dažādu novadu skolās. Papildus protestētāji turēja dažādus plakātus, pieprasot darba slodzi, kur 40% no slodzes būtu atvēlēta, lai sagatavotos mācību stundām.

Jau ziņots, ka piketa trīs galvenās prasības bija sabalansēta darba slodze, atalgojuma palielināšanas grafiks saskaņā ar Izglītības likumā noteiktajiem principiem un taisnīgs finansējuma sadales mehānisms, lai neciestu pedagogi no pašvaldībām ar sakārtotu skolu tīklu un lielu izglītojamo skaitu.

LIZDA priekšsēdētāja Vanaga uzsvērusi, ka izglītības sistēma valstī ir sabrukuma priekšā, un tas pavisam drīz var rezultēties ar to, ka nebūs vairs, kas iet klasēs, kas vada stundas. Tādā gadījumā būtiski cietīšot izglītības kvalitāte un pieejamība.