Covid-19 pandēmijas laikā krietni palielinājies skolēnu skaits tālmācības programmās
Covid-19 pandēmijas laikā arvien vairāk skolēnu izvēlas mācīties tālmācību programmās, informēja Izglītības un zinātnes ministrijas pārstāvji.
Kopš pandēmijas sākuma skolēnu skaits tālmācībā ir krietni palielinājies. 2018./2019. mācību gadā skolēnu skaits, kas mācījās tālmācībā, bija 4217, 2019./2020. mācību gadā tālmācībā mācījās 4566, savukārt 2020./2021. mācību gadā - 5576 skolēni.
Kā skaidro ministrija, tālmācības pozitīvā puse ir strukturēti mācību materiāli, kurus izglītības iestādei ir pienākums gatavot bērna mācībām.
Tomēr arī tad, ja šie materiāli ir, vecākiem ir jāiegulda liels darbs, ja bērns vēl nav ieguvis pašvadības mācīšanās prasmes. Tāpēc tālmācībām biežāk piesakās vecāku klašu bērni.
Vispārējās izglītības programmu neklātienes un tālmācību formā mācību priekšmetu saturu izglītojamie lielākoties apgūst patstāvīgi, tomēr skolēniem ir aktuāli saņemt nepieciešamo pedagoģisko atbalstu. Tāpēc ir noteikts, ka izglītības iestāde, kas īsteno izglītības programmas neklātienes vai tālmācības izglītības ieguves formā, organizē ieskaites proporcionāli mācību stundu skaitam nedēļā, bet ne mazāk kā divas ieskaites semestrī katrā mācību priekšmetā.
Iepriekš ziņots, ka Latvijas izglītības un zinātnes arodbiedrības pārstāvji uzskata, ka eksāmenu rezultātu indeksa aprēķina formulā nebūtu jāiekļauj dati, ko izglītības iestāde nevar ietekmēt, piemēram, izglītojamo skaitu, kas nekārto centralizētos eksāmenus, jo izglītības iestādes nevarot ietekmēt un nepieņem lēmumus par izglītojamo atbrīvošanu no eksāmeniem un nevar ietekmēt izglītojamo un viņa ģimeņu pieņemtos lēmumus pārtraukt mācības vai mainīt izglītības iestādes.
Īpaši tiek izcelta Covid-19 pandēmijas ietekme uz izglītības procesu un attālināto mācību procesu, kas esot veicinājusi izglītojamo izvēli pāriet mācīties uz izglītības iestādēm, kas piedāvā iegūt izglītību tālmācībā.