Sabiedrība

Jauno veloceliņu dēļ Duntes ielā sastrēgums visu dienu; darbs traucēts arī NMPD

Jauns.lv

Autovadītāji, kuri ikdienā pārvietojas pa Duntes ielu Sarkandaugavā, Rīgā, sociālajos tīklos un ne tikai pauž savu sašutumu par tur izveidojušos situāciju - nesen izveidoto veloceliņu dēļ nu jāstāv sastrēgumos visas Duntes ielas garumā.

Jauno veloceliņu dēļ Duntes ielā sastrēgums visu d...

Jauno satiksmes sastrēgumu vietu pētīja arī TV3 raidījums "Bez Tabu". Pat darba dienas vidū tur novērojami sastrēgumi.

Navigācijas aplikācijā rīta stundā redzams, ka satiksme Duntes ielā ir gausa. "Tie, kuri izdomāja šīs velojoslas, ir āži!" aplikācijā redzams kāda dusmīga šofera komentārs. Šis autovadītājs pavisam noteikti nav vienīgais, kurš ir neizpratnē par jauno risinājumu.

Vēl vairāki sastrēgumā gaidošie šoferi "Bez Tabu" norādīja, ka riteņbraucēju šeit neesot nemaz tik daudz, turklāt viņi varot droši braukt pa trotuāru.

"Bez Tabu" izmēģināja un ar automašīnu mēroja vienu kilometru garu maršrutu no Bukultu ielas līdz Zirņu ielai. Pirmie 600 metri bija visgausākie - tos izdevās pieveikt 3 minūtēs. Kopā ar pasažieru transportu sastrēgumā stāvēja arī kravas transports, kas satiksmi vēl vairāk palēnināja. Zirņu ielu izdevās sasniegt aptuveni 6 minūtēs.

foto: Ekrānuzņēmums no TV3 raidījuma "Bez Tabu"

Raidījuma sastaptā Oksana, kura ikdienā pārvietojas ar taksometru, pastāstīja, ka viņai katru dienu nu ceļā jāpavada aptuveni 15 līdz 20 minūtes ilgāk.

Diskusijas par velobraucējiem draudzīgo atjauninājumu veidojas arī sociālajos tīklos.

Arī Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) vadītāja Liene Cipule norādīja, ka sastrēgums nemainīgi saglabājies visu dienu, traucējot darbu arī operatīvajam transportam.

Arī Rīgas domes (RD) Satiksmes departaments atklāj, ka saņem daudzu autovadītāju e-pastus par jauno satiksmes organizāciju un lielākoties tie nav glaimojoši.

"Ideja par velosavienojuma izveidi parādījās jau 2020. gadā. Toreiz iepirkums par veloinfrastruktūras izveidi beidzās bez rezultāta. Šobrīd arī gada sākumā, redzot, ka Covid nekur nepazūd, tika pieņemts lēmums vairākās vietās izveidot pagaidu velojoslas, lai Covid apstākļos dotu iespēju iedzīvotājiem pārvietoties drošā veidā," "Bez Tabu" pastāstīja RD Satiksmes departamenta pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods.

Veloceliņa uzdevums esot ļaut Sarkandaugavā dzīvojošajiem riteņbraucējiem ērtāk nokļūt pilsētas centrā. Vaivods norādīja, ka velojoslas ietekme uz kopējo transporta plūsmu tiek monitorēta. Šobrīd SIA "Rīgas satiksme" uzdots kontrolēt sabiedriskā transporta kavējumus un, ja tie būs nozīmīgi, tiks meklēts risinājums, lai satiksmes plūsmu uzlabotu.

Savukārt TV3 raidījums "900 sekundes" norādīja uz citu nejēdzību pagaidu veloceliņa izkārtojumā - vietā, kur veloceliņš no brauktuves pāriet uz ietvi, riteņbraucējam jāizvairās no vairākiem šķēršļiem - luksoforiem, lieliem apgaismes stabiem un arī gājējiem, kuri turpat vēlas šķērsot ielu.

Jāatgādina, ka pēc daudzajām iedzīvotāju sūdzībām par velojoslām Čaka ielā viena no tām tika likvidēta, tās vietā izveidojot sabiedriskā transporta joslu.

"Eksperiments" ar velojoslu ierīkošanu Marijas/Čaka ielā pēc pirmās nedēļas "izmantošanas" izskatās izgāzies.

Haoss Čaka/Marijas ielā

Rīgas domes lēmums nule atjaunotajā Marijas/Čaka ielā no Centrālās stacijas līdz Zemitānu tiltam ierīkot velojoslas abos virzienos un turpmāk jau ...

Aktīvisti Čaka ielā pieprasa cilvēcīgu un patīkamu vidi

Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" kopā ar Rīgas Centra attīstības biedrību un Avotu apkaimes biedrību rīkoja piketu Čaka ielā, lai prasītu tajā ...