Jauno veloceliņu dēļ Duntes ielā sastrēgums visu dienu; darbs traucēts arī NMPD
Autovadītāji, kuri ikdienā pārvietojas pa Duntes ielu Sarkandaugavā, Rīgā, sociālajos tīklos un ne tikai pauž savu sašutumu par tur izveidojušos situāciju - nesen izveidoto veloceliņu dēļ nu jāstāv sastrēgumos visas Duntes ielas garumā.
Jauno satiksmes sastrēgumu vietu pētīja arī TV3 raidījums "Bez Tabu". Pat darba dienas vidū tur novērojami sastrēgumi.
Navigācijas aplikācijā rīta stundā redzams, ka satiksme Duntes ielā ir gausa. "Tie, kuri izdomāja šīs velojoslas, ir āži!" aplikācijā redzams kāda dusmīga šofera komentārs. Šis autovadītājs pavisam noteikti nav vienīgais, kurš ir neizpratnē par jauno risinājumu.
Vēl vairāki sastrēgumā gaidošie šoferi "Bez Tabu" norādīja, ka riteņbraucēju šeit neesot nemaz tik daudz, turklāt viņi varot droši braukt pa trotuāru.
"Bez Tabu" izmēģināja un ar automašīnu mēroja vienu kilometru garu maršrutu no Bukultu ielas līdz Zirņu ielai. Pirmie 600 metri bija visgausākie - tos izdevās pieveikt 3 minūtēs. Kopā ar pasažieru transportu sastrēgumā stāvēja arī kravas transports, kas satiksmi vēl vairāk palēnināja. Zirņu ielu izdevās sasniegt aptuveni 6 minūtēs.
Raidījuma sastaptā Oksana, kura ikdienā pārvietojas ar taksometru, pastāstīja, ka viņai katru dienu nu ceļā jāpavada aptuveni 15 līdz 20 minūtes ilgāk.
Diskusijas par velobraucējiem draudzīgo atjauninājumu veidojas arī sociālajos tīklos.
Arī Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) vadītāja Liene Cipule norādīja, ka sastrēgums nemainīgi saglabājies visu dienu, traucējot darbu arī operatīvajam transportam.
Šis sastrēgums vakar bija visu dienu un radīja problēmas @NMPdienests brigādēm gan izbraukt no Brigāžu atbalsta centra Duntes ielā, gan nogādāt pacientus VTOS, gan izbraukt līdz psihiatriskajai slimnīcai. Diemžēl, pašlaik tā ir ikdiena.
— Liene Cipule (@LieneCipule) September 17, 2021
Tieši tā arī darīšu! Ar auto atbraukuši līdz Duntes iela, lai tur pavizinātos ar ritenīti. 🤦♂️
— Ēriks Daliba (@edaliba) September 14, 2021
Paldies @RigasDome @Sat_Min par Duntes ielas sastrēgumiem. Rīga cilvēkiem. pic.twitter.com/KpZYSGzpo4
— Gatis (@Revers69) September 13, 2021
Paldies par ko? Par sastrēgumiem, kādi nekad tur nav bijuši? 🤔 Šodien novēroju, ka tie 2 velosipēdisti, kurus visā posmā redzēju, tā pat btauca pa ietvi. Viens pie traumām, otrs pie Duntes birojiem. Kāpēc nav veloceliņš gar sliedēm? Līnijmeistari... Tik krāso kur pagadās!
— BTCNauris (@btcnauris) September 10, 2021
Tas ir nožēlojami, kā ar veloceliņa uzzīmēšanu Duntes ielā tiek panākts non-stop sastrēgums Valdemārielā no centra līdz Sarkandaugavai un otrādi. Kuram pēkšņi ienāca ģeniālā doma to izdarīt uz vienas no maģistrālajām ielām? Tagad vienu joslu varētu atvēlēt velo uz Brīvības ielas.
— Ilze Kaupe (@ziziister) September 10, 2021
Velojoslas Duntes ielā spilgti ilustrē to, cik ļoti atbildīgie nespēj saskaitīt 2+2. Upurēt marginālai sabiedrības daļai augstas intensitātes satiksmes artēriju, radot nevajadzīgu slodzi uzņēmējiem, ostai un gaisa tīrībai, ir vienkārši idiotisms.
— Alberts Ziemelis (@AlbertsZiemelis) September 9, 2021
Arī Rīgas domes (RD) Satiksmes departaments atklāj, ka saņem daudzu autovadītāju e-pastus par jauno satiksmes organizāciju un lielākoties tie nav glaimojoši.
"Ideja par velosavienojuma izveidi parādījās jau 2020. gadā. Toreiz iepirkums par veloinfrastruktūras izveidi beidzās bez rezultāta. Šobrīd arī gada sākumā, redzot, ka Covid nekur nepazūd, tika pieņemts lēmums vairākās vietās izveidot pagaidu velojoslas, lai Covid apstākļos dotu iespēju iedzīvotājiem pārvietoties drošā veidā," "Bez Tabu" pastāstīja RD Satiksmes departamenta pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods.
Veloceliņa uzdevums esot ļaut Sarkandaugavā dzīvojošajiem riteņbraucējiem ērtāk nokļūt pilsētas centrā. Vaivods norādīja, ka velojoslas ietekme uz kopējo transporta plūsmu tiek monitorēta. Šobrīd SIA "Rīgas satiksme" uzdots kontrolēt sabiedriskā transporta kavējumus un, ja tie būs nozīmīgi, tiks meklēts risinājums, lai satiksmes plūsmu uzlabotu.
Savukārt TV3 raidījums "900 sekundes" norādīja uz citu nejēdzību pagaidu veloceliņa izkārtojumā - vietā, kur veloceliņš no brauktuves pāriet uz ietvi, riteņbraucējam jāizvairās no vairākiem šķēršļiem - luksoforiem, lieliem apgaismes stabiem un arī gājējiem, kuri turpat vēlas šķērsot ielu.
Duntes iela ir jaunā Čaka iela, tāpēc vienkārši ielikšu videoatbildi tiem gudriniekiem, kuri raksta, ka "Duntes ielā ir plata un ērta ietve, kāpēc tur vajag velojoslas".
— DSDR (@Kaspars_Zn) September 7, 2021
Gudriniekiem vispirms jāpamēģina pa to ietvi izbraukt. Vēlams mēnesi no vietas katru darbadienu uz/no darba. pic.twitter.com/VuFTg0kzHi
Jāatgādina, ka pēc daudzajām iedzīvotāju sūdzībām par velojoslām Čaka ielā viena no tām tika likvidēta, tās vietā izveidojot sabiedriskā transporta joslu.
Haoss Čaka/Marijas ielā
Rīgas domes lēmums nule atjaunotajā Marijas/Čaka ielā no Centrālās stacijas līdz Zemitānu tiltam ierīkot velojoslas abos virzienos un turpmāk jau ...
Aktīvisti Čaka ielā pieprasa cilvēcīgu un patīkamu vidi
Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" kopā ar Rīgas Centra attīstības biedrību un Avotu apkaimes biedrību rīkoja piketu Čaka ielā, lai prasītu tajā ...