PTAC ar 10 000 eiro soda "Inch2" kurpju un somu tirgotājus
foto: Pixabay.com
Ilustratīvs foto.
Sabiedrība

PTAC ar 10 000 eiro soda "Inch2" kurpju un somu tirgotājus

Jauns.lv

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) piemēro 10 000 eiro sodu SIA "Animo Forti" par negodīgas komercprakses īstenošanu. PTAC pārstāve Sanita Gertmane vēstī, ka šis uzņēmums pārdeva "Inch2" zīmola kurpes un somas, un no vairāku Eiropas Savienības dalībvalstu patērētājiem saņemta sūdzība par neatmaksātu naudu.

PTAC ar 10 000 eiro soda "Inch2" kurpju un somu ti...

Gertmane vēstī, ka PTAC ir pieņēmis lēmumu patērētāju kolektīvo interešu pārkāpuma lietā, kurā par konstatētajiem pārkāpumiem SIA "Animo Forti" ir piemērota soda nauda 10 000 eiro apmērā un uzlikts tiesiskais pienākums izbeigt lēmumā konstatēto negodīgo komercpraksi.

PTAC sākot no 2019.gada kopumā saņēma 118 patērētāju sūdzības, tostarp no citu ES dalībvalstu patērētājiem, saistībā ar uzņēmuma īstenoto komercpraksi, patērētājiem neatmaksātu naudas summu apmēram 21 000 eiro apmērā par neizpildītiem preču pasūtījumiem un atdoto preci atteikuma tiesību gadījumā.

Sabiedrības komercprakse tiek īstenota tīmekļvietnēs "www.inch2.com" un "www.inch2.online", kurās patērētājiem tiek piedāvātas somas un apavi, par to iegādi ar patērētājiem slēdzot distances līgumus.

Atbilstoši patērētāju sniegtajai informācijai uzņēmums pirmajā vietnē maldina patērētājus par piedāvāto preču pieejamību vai to pieejamību noteiktajā termiņā, kā arī nepiegādā patērētājiem pasūtītās preces apsolītajā termiņā. Vienlaikus uzņēmums neievēro normatīvajos aktos noteiktos patērētāju samaksātās naudas summas atmaksas noteikumus gadījumos, kad patērētāji vienpusēji atkāpjas no noslēgtā līguma tādēļ, ka nav veikta preces piegāde, kā arī gadījumos, kad patērētājs izmanto normatīvajos aktos noteiktās atteikuma tiesības, skaidro Gertmane.

Papildus tam, patērētāju saziņa ar uzņēmumu ir apgrūtināta, uzņēmuma izteiktie solījumi par preces piegādi vai patērētāja samaksātās naudas atdošanu netiek pildīti. Uzņēmums arī izvairās no patērētāju sūdzību izskatīšanas (nav iespējams sazināties ar to) saistībā ar noslēgtajiem līgumiem.

Vienlaikus PTAC konstatēja, ka abas vietnes darbojas un patērētājiem tiek sniegta iespēja izvēlēties un pasūtīt preces, kā arī uzņēmums labprātīgi nav veicis nepieciešamos pasākumus, lai nodrošinātu tās īstenotās komercprakses atbilstību normatīvo aktu prasībām.

Izvērtēšanas laikā PTAC atklāja Sabiedrības darbībā virkni pārkāpumu:

  • Uzņēmums pirmajā piedāvāja un pārdeva preces, kuru piegādi tā nevar nodrošināt;
  • Gadījumā, kad patērētāji ir izmantojuši tiesības vienpusēji atkāpties no līguma, ja prece nav piegādāta uzņēmuma apsolītajā termiņā, vai situācijā, kad patērētāji izmanto likumā noteiktās atteikuma tiesības, uzņēmums nav ievērojis normatīvajos aktos noteikto pienākumu veikt pirkuma maksas atmaksāšanu patērētājiem bez nepamatotas kavēšanās;
  • Uzņēmums patērētājiem saistībā ar noslēgtajiem distances līgumiem nav nodrošinājis efektīvas saziņas iespējas;
  • Abās vietnēs netiek nodrošināta iespēja saglabāt distances līguma noteikumus;
  • Abās vietnēs netiek nodrošināta normatīvajiem aktiem atbilstoša informācija par patērētāja likumīgajām tiesībām, ja prece neatbilst līguma noteikumiem;
  • Abās vietnēs netiek nodrošināta informācija par preces atpakaļ atdošanas izmaksām;
  • Abās vietnēs netiek nodrošināta normatīvajiem aktiem atbilstoša informācija par ārpustiesas strīdu risināšanas kārtību, kā arī nav norādīta elektroniskā saite uz strīdu risināšanu tiešsaistē (SIT) platformu;
  • Abās vietnēs speciālajiem cenu piedāvājumiem netiek norādīts to spēkā esamības termiņš (no - līdz).

Ņemot vērā, ka abās vietnēs un attiecībā uz jau noslēgtajiem līgumiem negodīga komercprakse vēl turpinās un saglabājas būtisks patērētāju interešu aizskāruma risks, PTAC nolēma - aizliegt negodīgu komercpraksi: patērētājiem piedāvāt un pārdot preces, kuru piegādi uzņēmums apsolītajā termiņā nevar nodrošināt, nodrošināt patērētājiem naudas atmaksu par nepiegādātajām precēm normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un patērētājiem saistībā ar noslēgtajiem distances līgumiem nodrošināt efektīvas saziņas iespējas, kā arī uzlikt soda naudu 10 000 eiro apmērā.

PTAC atgādina patērētājiem būt īpaši uzmanīgiem, iepērkoties interneta veikalos: iepriekš izlasīt atsauksmes, arī sūdzības un citu pārdevēja tirgus reputāciju raksturojošu informāciju.