Vai no traģēdijas varēja izvairīties? Neskaidros apstākļos negadījumā Rīgā mirst jauna sieviete
Īsi pirms pulksten deviņiem rītā operatīvie dienesti saņēmuši izsaukumu uz Brīvības gatvi 256, kur iepretim lielveikala būvlaukumam noticis smags negadījums, kurā iesaistīts kravas auto un kāds velobraucējs, vēsta TV3 raidījums "Degpunktā".
Ierodoties notikuma vietā, policija konstatējusi letālu iznākumu. Neatliekamās medicīniskās palīdzības mediķi apstiprinājuši velosipēdista nāvi.
Turpinot darbu negadījuma vietā noskaidrots, ka negadījumā bojāgājusi kāda sieviete. Pie viņas atrastie dokumenti liecina, ka viņai ir tikai 24 gadi.
Notikušā apstākļi pašlaik ir neskaidri. Sākotnēji apsekojot smagās automašīnas vadītāju, policija sapratusi, ka viņš braucis ārā no būvobjekta un nezināmu iemeslu dēļ nav pamanījis velosipēdistu. Kravas automašīnas šoferis pat neesot varējis nosaukt, no kuras puses viņš ir braucis.
Avārijas vietā ieradušies arī Satiksmes nozieguma biroja izmeklētāji, kuri kopā ar kārtībsargiem fiksējuši visas negadījuma vietā redzamās pēdas un meklējuši pavedienus, kas palīdzētu noskaidrot patiesību par šo negadījumu.
Ir uzsākts kriminālprocess, kura laikā tiks aptaujāti arī aculiecinieki. Policija cer uz garāmbraucēju atsaucību, kuru automašīnās ir bijuši video reģistratori vai citas video/foto fiksēšanas iekārtas, kas, iespējams, fiksējušas šo negadījumu.
Drošas braukšanas eksperts Jānis Vanags atturas no komentāriem par konkrēto incidentu un izvairās minēt, kurš no satiksmes dalībniekiem vainojams šajā traģiskajā negadījumā, taču norāda, ka ir vairākas lietas, kuras ir jāatceras ikvienam satiksmes dalībniekam.
"Kravas automašīnas šoferim patiesībā ir diezgan liels laukums ap automašīnu, kas ir aklās zonas. Īpaši, ja mēs runājam par labo pusi, lejā pie durvīm, pie priekšējā riteņa kravas automašīnai. Tikai jaunākās, aprīkotas automašīnas, kur ir papildus video novērošana vēl var jūs pamanīt," skaidro Vangs.
Tātad vienalga - vai ejat ar kājām, vai braucat riteni, vai vieglo auto - izvairieties no nonākšanas šajā punktā. Tas var būt bīstami, taču tas nebūt nav viss.
"Pat ja mums ir galvenais ceļš - neesam stūrgalvīgi un padomājam par sevi. Paskatāmies, vai esam pamanīti," norāda Vangs. Plašāk skatieties augstāk pievienotajā sižetā.
"Savukārt, tie autovadītāji, kas šķērso velo ceļu - esam uzmanīgi, skatāmies spoguļos, paskatāmies pār plecu, pārbaudām, vai tiešām tur tas velobraucējs nav, vai kāda cita alternatīvā transporta kustības līdzekļa īpašnieks vai lietotājs.
Visās vietās, kur brauktuves krustojās jebkādā veidā, jebkāda transportlīdzekļa veidi, tie ir bīstamie punkti tāpēc jābūt ārkārtīgi uzmanīgi. Neskatoties uz to, vai jums ir zaļā gaisma, galvenais ceļš - esam vērīgi, sekojam līdzi satiksmei," norāda Vangs.
Spriežot par konkrēto negadījumu raidījums "Degpunktā" nonācis pie secinājuma, ka lai arī tas nav obligāti, no šādām situācijām vismaz pilsētās un citās blīvi apdzīvotās vietās varētu pasargāt kāds, kurš varētu nākt talkā kravas auto šoferim un burtiski pieskata, vai kāds nenonāk zem riteņiem.
"Ja ir būvlaukums, ja ir iespēja šo kravas automašīnu pavadīt ārā no būvlaukuma, tad būtu vēlams, ka ir kāds, kurš varētu parādīt un paskatīties pa malām, vai kravas auto var izbraukt.
Tiem kas nevada kravas auto ir jāņem vērā, ka šīs aklās zonas ir pietiekami lielas."