Šuplinska par incidentu Rīgas 71.vidusskolā: ja šādi rīkojas skolas direktors, ir grūti gaidīt atbildīgu rīcību arī no citiem
foto: Zane Bitere/LETA
Šuplinska atzīmēja, ja šādi rīkojas skolas direktors, ir grūti gaidīt atbildīgu rīcību arī no citiem.
Sabiedrība

Šuplinska par incidentu Rīgas 71.vidusskolā: ja šādi rīkojas skolas direktors, ir grūti gaidīt atbildīgu rīcību arī no citiem

Jauns.lv / LETA

Tikai ar katra izglītības procesā iesaistītā atbildīgu rīcību ir iespējams apturēt Covid-19 izplatīšanos skolās, šorīt LTV "Rīta panorāmā" uzsvēra izglītības ministre Ilga Šuplinska (JKP).

Šuplinska par incidentu Rīgas 71.vidusskolā: ja šā...

Ministre atzina, ka Rīgas 71.vidusskolas direktora rīcība, slimam dodoties uz darbu un aplipinot ar Covid-19 kolēģus, nav saprotama. Kā atzīmēja politiķe, ja šādi rīkojas skolas direktors, ir grūti gaidīt atbildīgu rīcību arī no citiem.

Šuplinska uzsvēra, ka Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) nav domājusi valstiskā līmenī uz attālinātām mācībām novirzīt visas 5. un 6.klases. Šāds modelis esot iecerēts tikai lielākajās Rīgas skolās, kur ir problēmas nodrošināt distancēšanos un skolēnu plūsmu nekrustošanos.

Politiķe piekrita, ka pastāv zināmas bažas, ka var atšķirties zināšanu līmenis tiem bērniem, kas mācās klātienē, un tiem, kas to dara attālināti, taču vienlaikus esot arī kompetences, kuras attīstot tieši attālinātās mācības.

Runājot par jaunāko bērnu vecāku iespējām izvēlēties, vai Covid-19 epidēmijas apstākļos laist bērnus uz klātienes mācībām, Šuplinska uzsvēra, ka vecāki ir atbildīgi par sava bērna skolas gaitām, viņi var izvēlēties gan skolu, kurā bērns mācās, gan veidu, kā bērns mācās, attiecīgi vecāki var izvēlēties, ka bērns mācās attālināti, bet tas noteikti ir jāsaskaņo ar skolu.

Pēc ministres vārdiem, šādiem vecākiem esot divas iespējas - vienoties ar skolu par mācībām mājās, bet tad vecākiem jāspēj garantēt atbalsta mehānismus bērnam mācībās, savukārt otrs variants esot pāriet uz mājmācību.

Šuplinska gan uzsvēra, ka IZM nav saņēmusi nevienu sūdzību, ka vecākiem ar skolu būtu problēmas vienoties par mācību modeli, tā vietā tiekot ziņots par virkni citu problēmu, piemēram, ka skolēniem attālināto mācību laikā tiek nodrošināts pārāk maz tiešsaistes nodarbību vai ka ir pārāk daudz patstāvīgā darba.