Patērtētāju tiesību aizstāvji iesaka, ka civilieta būtu jāapdomā vien gadījumā, ja zaudējumi bijuši tiešām lieli.
Sabiedrība
2020. gada 3. jūnijā, 04:09
Viesmīlis uz biksēm uzlēja tomātu mērci, kas man par to pienākas?
"Biju restorānā, un viesmīle, pasniedzot ēdienu, man uz biksēm izlēja tomātu mērces trauciņu. Viņa ļoti atvainojās un uz restorāna rēķina man uzsauca desertu. Labi, ka bikses bija tumšā krāsā, un vakars man nebija izbojāts. Bet, ja es nesaņemtu atvainošanos, vai man būtu tiesības no restorāna vadības pieprasīt kompensāciju, piemēram, apmaksāt ķīmisko tīrītavu?" vaicā žurnāla "Likums un Taisnība" lasītājs Kristaps.
Uz jautājumu, kādas ir tiesības, ja pakalpojuma sniedzējs sabojā patērētāja mantu, piemēram, apģērbu, "Likumam un Taisnībai" atbild Evija Lene, Patērētāju tiesību aizsardzības centra Patērētāju komunikācijas un informēšanas daļas vecākā konsultante:
“Šādās situācijās patērētājam ir jāvēršas pie pakalpojuma sniedzēja, un, ja abām pusēm neizdodas vienoties par risinājumu, patērētājam ir tiesības vērsties tiesā civilprocesuālā kārtībā.”
Tiesa gan, jēga tiesāties būs par dārgu kažoku, nevis lētām drēbēm, tā ka situācija šādos gadījumos atkarīga no vainīgās puses godaprāta un vēlmes atrisināt domstarpības solīdā ceļā.