Pētījums – 11% iedzīvotāji sākuši iepirkties veikalos ar zemākām cenām
foto: Publicitātes foto
Sabiedrība

Pētījums - 11% iedzīvotāji sākuši iepirkties veikalos ar zemākām cenām

Jauns.lv

“Maxima Latvija” veiktās aptaujas rezultāti par paradumiem Covid-19 laikā liecina, ka būtiski mainījušies cilvēku iepirkšanās un patēriņa paradumi. 78% respondentu norādījuši, ka veikalu apmeklē retāk, kā arī, samazinoties ienākumiem (pat 47% respondentu), 11% iedzīvotāju jau šobrīd mainījuši iepirkšanās paradumus, izvēloties veikalus, kur ir zemākas cenas.

Pētījums – 11% iedzīvotāji sākuši iepirkties veika...

Vairāk padomu par to, kā dzīvot taupīgi un veselīgi, lasi šeit:

“Šobrīd īpaši izteikti novērojam, ka laikā, kad Latvijas ekonomika saskaras ar būtiskiem Covid-19 izaicinājumiem, būtiski augot arī bezdarba līmenim, iedzīvotāji arvien lielāku uzmanību pievērš izdevumiem un īpaši – pārtikas un pirmās nepieciešamības preču cenām un to svārstībām. Ikdienas pirkumi tiek veikti pārdomāti, mērķtiecīgi meklējot izdevīgāko piedāvājumu. Gandrīz puse aptaujāto iedzīvotāju norādīja, ka viņiem ir samazinājušies ģimenes ienākumi, savukārt 63% rūpīgāk plāno pārskatīt pirkumus, lai samazinātu izdevumus. Ņemot vērā šos apstākļus, no maija ilgtermiņā esam samazinājuši cenas vairākiem tūkstošiem preču,” stāsta “Maxima Latvija” vadītājs Viktors Troicins.

foto: Publicitātes foto

Interesanta ir jauna tendence – 38% cilvēki kā vienu no svarīgākajiem kritērijiem iepirkšanās vietas izvēlē norāda īstenotos Covid-19 piesardzības pasākumus. Kā primārais kritērijs veikala izvēlē vēl joprojām saglabājas veikala atrašanās vieta – pa ceļam uz mājām vai darbu, kam seko arī atbilstošs sortiments un izdevīga cena.

Ārkārtas stāvokļa laikā cilvēki norāda, ka priekšroku biežāk dod veselīgam uzturam un iepirkšanās paradumus ietekmē arī iespēja vairāk laika pavadīt mājās. Teju 70% aptaujāto gatavo mājās un attiecīgi retāk iegādājas konditorejas  izstrādājumus, kulinārijas produktus, uzkodas un našķus, kā arī ātri pagatavojamus pusfabrikātus. Tāpat cilvēki mazāk iegādājušies stipro alkoholu, kas saistīts ar to, ka notiek mazāk svinību un ciemošanās.

Reklāmas raksts tapis sadarbībā ar "Maxima".