foto: unsplash.com
E-komercijas uzņēmums: iepirkšanās tiešsaistē piesaista aizvien vairāk uzmanības
Sabiedrība
2020. gada 23. aprīlis, 10:35

E-komercijas uzņēmums: iepirkšanās tiešsaistē piesaista aizvien vairāk uzmanības

Jauns.lv

Straujās Covid-19 izplatības rezultātā radītās šaubas un bažas ir mainījušas patērētāju iepirkšanās paradumus visā pasaulē, infomē e-komercijas risinājumu uzņēmums "Adoe Web".

Tagad, kad daudzas valstis paziņo par obligātu karantīnu un cilvēki vairāk laika pavada mājās, iepirkšanās tiešsaistē piesaista aizvien vairāk uzmanības.

Augstais medicīnas preču pārdošanas pieaugums

"Adoe Web" norāda, ka nesens Adobe tirgus pētījums ir atklājis vērā ņemamus statistikas datus. Tika izpētītas 80 no 100 lielāko ASV e-komercijas vairumtirgotāju transakcijām.

Rezultāti rāda, ka dažādu pretvīrusa medicīnas preču pārdošanas pieaugums ir 817%. Šīs medicīnas preces ir, piemēram, dezinfekcijas līdzekļi, cimdi, sejas maskas un antibakteriālie aerosoli.

Tomēr patērētāji ir izveidojuši ne tikai ieteicamo aizsarglīdzekļu krājumus, bet arī saaukstēšanās, klepus un gripas medikamentu krājumus. To pārdošanas pieaugums ir 198%, bet pretsāpju līdzekļu pieaugums ir 152%. Tas liek domāt, ka cilvēki vēlas izpildīt karantīnas noteikumus, kā arī jau iepriekš izveidot potenciāli nepieciešamo zāļu krājumus.

Protams, ir arī daži savādi piemēri. Kad pasaule sastapās ar psihozi tualetes papīra trūkuma dēļ un veikali Kanādā (tāpat kā ASV) noteica limitu daudzumam, ko katra persona var pirkt, tualetes papīra pārdošana tiešsaistē pieauga dramatiski, vairāk par 186%. Situācijai attīstoties, mēs noteikti varam sagaidīt, ka šādu pārmērību un neprognozētu gadījumu būs vairāk.

Līdzīga situācija Lietuvā

 Tāpat uzņēmums atzīst, ka, acīmredzami, Lietuvas tirgus nebija gatavs šādām ekstrēmām patērētāju uzvedības izmaiņām. 

„Mēs, Adeo Web, sadarbojamies ar vairāk par divdesmit dažādiem Lietuvas uzņēmumiem. Patlaban vairums no tiem sastopas ar augstu sistēmas noslodzi un skarbiem izaicinājumiem loģistikas ķēdē. Nav šaubu, ka pieprasījums gan e-komercijas ietvaros, gan e-komercijas pieprasījums laika gaitā tikai pieaugs,” norādījis "Adeo Web" zīmolvedis Arvīds Vaitkus (Arvydas Vaitkus).

„Mēs, sniedzot bezmaksas konsultācijas par e-komerciju, pieliekam visas pūles, lai palīdzētu ne tikai mūsu klientiem, bet visiem, kas lūdz palīdzību šajā izaicinājumiem pārpilnajā laikā. Mēs nepārtraukti vērojam globālos tirgus un sekojam globālā tirgus tendencēm. Parasti pēc kāda laika šīs tendences ir vērojamas atbalsojoties Lietuvā. Tomēr pat šobrīd mēs varam skaidri redzēt, ka tiešsaistes pieaugums turpinās ik dienu, neizslēdzot nevienu konkrētu nozari. Dažas nozares aug strauji, dažas pakāpeniski. E-komercija faktiski ir vienīgā uzņēmumu cerība pārdzīvot krīzi un tie, kas spēs izmantot šo pārdošanas kanālu pareizi, nokļūs virsotnē,” atzinis "Adeo Web" izpilddirektors Pauls Nagus (Paulius Nagys).

E-komercija kā gaisma 

E-lomercijas uzņēmums atzīst, ka tā kā būvēs izvietotie veikali slēdza savas durvis vismaz uz dažām nedēļām (vai dažiem mēnešiem), visi uzņēmumu īpašnieki pievērsās visefektīvākajam un, vairumā gadījumu, vienīgajam dzīvotspējīgajam pārdošanas kanālam – e-komercijai.

Piemēram, viens no lielākajiem e-komercijas spēlētājiem Amazon patlaban palielina savu kapacitāti un vēlas pieņemt darbā 100 000 darbinieku, lai izpildītu līdz šim nepieredzētu tiešsaistes pārdošanas pieprasījumu. E-komercijas gigants papildus piešķirs arī 350 miljonus ASV dolārus, lai palielinātu savu darbinieku vidējo stundas samaksu. Līdzīga situācija ir Lietuvā, jo e-komercijas platforma Pigu.lt ir nolēmusi nolīgt vairākus dučus papilddarbinieku, lai tiktu galā ar pieaugošo pasūtījumu plūsmu.

Tādēļ uzņēmumi, kas pagātnē ir konsekventi un stratēģiski ieguldījuši tiešsaistes pārdošanas kanālos, tagad tos var efektīvi izmantot un pārsniegt to vēsturiskos pārdošanas rekordus. Tomēr ne visiem uzņēmumiem ir resursi, lai piepeši paplašinātu savu e-komercijas apjomu.

"Adoe Web" norāda, ka esot jāatzīst, ka līdz šim brīdim Lietuvas uzņēmumi e-komerciju uzskatīja tikai kā papildu rindu savā investīciju budžetā. Force majeure apstākļi ir parādījuši, ka konsekventi ieguldījumi e-komercijā ir obligāta higiēnas prasība ikvienam uzņēmumam. Izdzīvot bez šādiem ieguldījumiem var būt ļoti grūti vai – dažos gadījumos – pat neiespējami.

Informācija par Adeo Web

Adeo Web ir e-komercijas, B2B klientu servisa sistēma un digitālu produktu izstrādes uzņēmums, kas patlaban aktīvi paplašinās ASV tirgū. Adeo Web piedāvā plašu integrētu pakalpojumu klāstu, tai skaitā, e-komercijas un e-produktu izstrādi (SaaS), sākot no stratēģijas un taktikas plāna, UX/UI projektēšanas, digitālās zīmolvedības, programmēšanas, līdz Google Cloud Platform izstrādei, optimizācijai un atbalstam.