Uzņēmējs: "Darba tirgū drīz ienāks cilvēki, kuri nav gatavi strādāt, ja viņiem nav jautri"
Darba tirgū drīz ienāks cilvēki, kuri nav gatavi strādāt, ja viņiem nav "fun", ja nav jautri. Vadītājiem no vecākas paaudzes tas būs izaicinājums, jo viņiem būs jārada darba vide, kurā strādāt viņu jaunāka gadagājuma darbiniekiem, pastāstīja Latvijas uzņēmuma "Smart Quest" īpašnieks Aleksandrs Solodovs no Krievijas, kura firma attīsta liepājnieka Jevgēņija Gellera psiholoģisko spēli "Genesis".
Kā tirgus parādība spēles ir ļoti daudzpusīgas, un pēdējo divu vai trīs gadu laikā par tām redzams intereses pieaugums. Pastāv gan galda spēles, gan spēles kādā vietā, kā arī spēles reālajā vidē pilsētā. Spēļu ir arvien vairāk, un tās kļūst arvien daudzveidīgākas, atzīmēja Solodovs.
Dažādu spēļu augošo popularitāti uzņēmējs skaidro kā savdabīgu protestu 90. gadu beigu pārlieku nopietnajai korporatīvajai videi, korporatīvajai reliģijai, himnām, reglamentiem un nolikumiem. Spēļu tirgus dzinējspēku Solodovs saskata jaunajā paaudzē, kura ar spēlēm aizraujas visu mūžu, spēlējot gan galda, gan datorspēles. Digitālā vide viņiem ir pierasta darba un dzīves vieta. Spēlēs viņi meklē risinājumu ikdienas uzdevumiem, norādīja uzņēmējs.
"Kā viņi nopelna? Viņi vai nu liek sev periodiski iziet nopietnajā pasaulē, kas viņus biedē, vai arī, visticamāk, iemācās nopelnīt naudu no spēles procesa. Tad tas kļūst par izaicinājumu vadītājiem, kuri pārstāv vecāko paaudzi - radīt saviem jaunākajiem kolēģiem tādu vidi, kurā viņi varētu strādāt. Ņemot vērtā to, ka laiks iet un viena paaudze nomaina otru, drīz tas būs ne tikai jauks vingrinājums, bet aktuāla nepieciešamība. Darba tirgū izies cilvēki, kuri nav gatavi strādāt, ja viņiem nav "fun", ja nav jautri,” stāstīja Solodovs.
LETA/Foto: Edijs Pālens/LETA