Rīdzinieki novērtē eksperimentu ar Tērbatas ielu; februārī gājējiem atvērs Blaumaņa ielu
foto: Ieva Leiniša/LETA
Tērbatas ielā slēgta automašīnu satiksme, ielu atvēlot gājējiem un velobraucējiem.
Runā Rīga

Rīdzinieki novērtē eksperimentu ar Tērbatas ielu; februārī gājējiem atvērs Blaumaņa ielu

Sadarbībā ar Rīgas pašvaldību

Piektdien, 17.janvārī, Rīgas domes priekšsēdētājs Oļegs Burovs rīkoja apspriedi par Tērbatas ielas slēgšanas eksperimenta rezultātiem. Secināts, ka eksperimenta rezultāti vērtējami pozitīvi – ielas apmeklētība visas dienas garumā bijusi lielāka nekā parastā sestdienā un dienas vidū pat palielinājusies 2,5 reizes. Tā liecina aptaujas un skaitīšana, ko veica apvienība “Pilsēta cilvēkiem”.

Rīdzinieki novērtē eksperimentu ar Tērbatas ielu; ...

Arhitekts un antropologs Matīss Šteinerts norādīja, ka Tērbatas ielas aptaujātie uzņēmēji lielākoties bijuši ļoti apmierināti ar eksperimenta norisi – tiem palielinājies gan apmeklētāju skaits, gan ienākumi, gan izdevies piesaistīt jaunus klientus.

Tērbatas ielā slēgta automašīnu satiksme, ielu atvēlot gājējiem un velobraucējiem.

Tērbatas ielā slēgta automašīnu kustība

Šodien, 4. janvārī, no plkst.10 līdz plkst.20 Tērbatas ielā tika slēgta automašīnu satiksme un iela atvēlēta gājējiem un velobraucējiem, kā ...

“Šis eksperiments ir ļoti veiksmīgs precedents. Atzinīgi to vērtēja ne tikai uzņēmēji, bet arī iedzīvotāji. Tūkstošiem cilvēku atnāca vienkārši apskatīties ielu pat janvārī, kas laika apstākļu ziņā nav tas pateicīgākais mēnesis, un neskatoties uz to, ka nekādi īpaši pasākumi netika organizēti,” pauda Šteinerts, piebilstot, ka īpaši daudz ielu apmeklējuši cilvēki ar mājdzīvniekiem.

Tostarp pēc ielas slēgšanas saņemti vairāki iedzīvotāju rosinājumi un aicinājumi, piemēram, atvieglot tirdzniecības atļauju saņemšanu, iebraukšanu un izbraukšanu no pagalmiem un autostāvvietām.

 “Plānā ir izmēģināt dažādas ielas, bet principā vajadzētu koncentrēt uzmanību uz vienu ielu un pielāgot to gājējiem tā, lai tā būtu labiekārtota, un ērta – ar soliņiem, pasākumiem, visu, lai rīdzinieki varētu to izbaudīt. Mēs strādāsim pie tā, lai maksimālu atvieglotu eksperimenta norisi arī tiem, kas dzīvo šajās ielās – plānosim kā nodrošināt izbraukšanu un iebraukšanu, kā komunicēt efektīvāk ar uzņēmējiem,” uzsvēra Rīgas domes priekšsēdētājs Oļegs Burovs.


Lai risinātu problēmsituācijas un pēc iespējas efektīvāk integrētu šādas gājēju ielas kopējā pilsētas infrastruktūrā, sanāksmes dalībnieki vienojās turpināt diskusijas par satiksmes organizācijas iespējām ar atbildīgajām institūcijām, tai skaitā CSDD, VAS Latvijas Valsts ceļi un citām.

Februāra pirmajā sestdienā, 1. februārī, satiksmei tiks slēgts Blaumaņa ielas posms no Aleksandra Čaka ielas līdz Brīvības ielai.

Jau ziņots, ka Rīgas dome šogad nolēmusi katra mēneša pirmajā sestdienā kādu no galvaspilsētas centra ielām atvēlēt tikai gājējiem, velobraucējiem un uzņēmējdarbībai. Šīs ieceres mērķis ir atdzīvināt Rīgas centru, veicinot iedzīvotāju mobilitāti un pilsētvides attīstību. Arī uzņēmēji aicināti šo pilsētas iniciatīvu atraktīvi izmantot kā iespēju savā labā, veicinot uzņēmējdarbību. Kā pirmā automašīnām tika slēgta Tērbatas iela.