Ministrija pieprasījusi Talsu pašvaldībai informāciju par divu personu nāvi pansionātā "Lauciene"
foto: LETA
Sabiedrība

Ministrija pieprasījusi Talsu pašvaldībai informāciju par divu personu nāvi pansionātā "Lauciene"

Jauns.lv / LETA

Reaģējot uz divu pansionātā "Lauciene" iemītnieču nāvi, Labklājības ministrija (LM) pieprasījusi Talsu novada pašvaldībai informāciju par sniegto pakalpojumu kvalitāti, bet šodien tiksies ar paša pansionāta darbiniekiem, pavēstīja ministrijas pārstāve Liesma Kalve.

Ministrija pieprasījusi Talsu pašvaldībai informāc...

Laikraksts "Latvijas Avīze" iepriekš vēstīja, ka 21.jūnijā mirušai pansionāta iemītniecei kā nāves cēlonis noteikta neprecizēta smaga olbaltumu un enerģētiskā malnutrīcija, kas, kā secinājis laikraksts, "faktiski nozīmē nomiršanu badā".

Savukārt, kā informēja ministrijas pārstāve, vēl pirms tam, 21.aprīlī, kad kāda pansionāta iemītniece esot devusies ikdienas pastaigā, bet vēlāk esot atrasta mirusi.

Viņa stāstīja, ka šodien ministrijas speciālisti un pansionāta "Lauciene" atbildīgie darbinieki klātienē pārrunās jautājumus par sociālā pakalpojuma kvalitātes uzlabošanu. Savukārt pēc informācijas saņemšanas no Talsu novada Sociālā dienesta, kas tam jāsniedz līdz 16.decembrim, ministrija vērtēs nepieciešamību veikt atkārtotu pārbaudi pansionātā.

Kalve norādīja, ka atkarībā no pārbaužu rezultātiem tiks vērtēts, vai pansionātam "Lauciene" atkārtoti sniegt ieteikumus sociālo pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai, vai arī tas ir sodāms vai izslēdzams no Sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistra. 

Veselības aprūpes darbinieku rīcību nepieciešamības gadījumā LM lūgs vērtēt Veselības inspekcijai.

Ministrijas pārstāve arī atzina, ka 4.novembrī LM saņēma no Talsu novada domes deputātes Sociālo un veselības jautājumu komitejas priekšsēdētājas Ingas Gluzdas  informāciju par diviem klientu nāves gadījumiem pansionātā "Lauciene", kuri esot notikuši darbinieku nolaidības dēļ.

Šī nav pirmā reize, kad pansionātā konstatēti pārkāpumi. Ministrijas pārstāve informēja, ka pirmā pārbaude tika veikta 2012.gadā, izskatot sūdzību par nepietiekamu klienta aprūpi. Pārbaudes ieteikumus direktors ieviesa ļoti nelabprāt, norādīja Kalve.

Viņa informēja, ka pēc direktora nomaiņas 2018.gada jūnijā ministrija veica atkārtotu pārbaudi, jo tika saņemtas kārtējās sūdzības. Pārbaudes rezultātā tika sniegti 20 ieteikumi pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai. Savukārt ministrija līdz šī gada 4.decembrim ir saņēmusi informāciju, ka no visiem ieteikumiem nav ieviests tikai viens ieteikums, bet pieci ir ieviešanas procesā.

Pārējie 14 ieteikumi uzskatāmi par ieviestiem, teica Kalve.