Pētīs zemi kvalificētu nodarbināto apmācību vajadzības
foto: Pixabay.com
Sabiedrība

Pētīs zemi kvalificētu nodarbināto apmācību vajadzības

Jauns.lv / LETA

Finanšu ministrija (FM) izsludinājusi iepirkumu, kura ietvaros plānots noskaidrot zemi kvalificētu nodarbināto apmācību vajadzības, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja informācija.

Pētīs zemi kvalificētu nodarbināto apmācību vajadz...

Iepirkuma "Nodarbināto pieaugušo ar zemu kvalifikāciju efektīvākas iesaistes mācībās izvērtējums" mērķis ir izstrādāt zemi kvalificētu nodarbināto raksturojumu un identificēt to mācību vajadzības un efektīvākās sasniegšanas stratēģijas to iesaistei mācībās.

FM atzina, ka gan Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD), gan Eiropas Komisijas vērtējumā Latvijā pieaugušo dalība izglītībā nav pietiekama. Pēc pieaugušo dalības izglītībā rādītāja Latvija ir 11.vietā starp 28 Eiropas Savienības valstīm.

Statistikas dati liecina, ka pieaugušo dalības aktivitāte ir saistīta ar iegūtās izglītības līmeni - jo augstāka izglītība, jo aktīvāka turpmākā dalība izglītības aktivitātēs. Pieaugušo ar augstāko izglītību īpatsvars 2017.gadā bija 11,5%, savukārt pieaugušo ar pamatizglītību vai zemāku izglītības līmeni dalības pieaugušo izglītībā īpatsvars bija tikai 3,2%.

Savukārt saskaņā ar 2018.gadā publicētā apsekojuma "Pieaugušo izglītība" rezultātiem, kā būtiskākais faktors, kas traucē piedalīties pieaugušo izglītībā, minēts, ka mācības bija pārāk dārgas, ko norādījuši 21,9% attiecīgās mērķa grupas respondentu, mācības netika piedāvātas sasniedzamā attālumā 13,5%, mācības nevarēja savienot ar darba grafiku 11,6% un nebija laika ģimenes apstākļu dēļ 11,1% respondentu.

FM uzsvēra, ka zemi kvalificētiem nodarbinātajiem ir nepieciešami īpaši mērķtiecīgi sasniegšanas pasākumi to iesaistei mācībās.

Līdz ar to izsludināts iepirkums, kura ietvaros plānots noskaidrot zemi kvalificētā nodarbinātā sociālekonomiskais un statistiskais portrets, ņemot vērā virkni pazīmju, piemēram, reģionālās atšķirības, vecuma un dzimuma struktūras atšķirības, izglītība, nodarbinātība utt.

Plānots, ka pētījuma noslēgumā tiks izstrādāti ieteikumi un rīcībpolitikas rekomendācijas, norādot to būtiskuma pakāpi, ieviešanas termiņu un atbildīgo institūciju par tās ieviešanu.