Maz izmantotos vietējās nozīmes autobusu maršrutos varētu atcelt braukšanas maksu
Satiksmes ministrija (SM) izskata iespēju atcelt braukšanas maksu vietējās nozīmes autobusu maršrutos, kuros ir tikai daži pasažieri, pastāstīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).
Viņš pastāstīja, ka šobrīd notiek sarunas ar Autotransporta direkciju par maršrutu tīkla pārveidošanu, tostarp viena no pārmaiņām, kas tiek izskatīta, ir iespēja vietējās nozīmes pārvadājumos, kuros ir tikai daži pasažieri, atcelt braukšanas maksu.
"Ja ir četri braucēji un katrs samaksā vienu eiro, tad nekādu ekonomisku pienesumu tas tāpat nerada, bet varbūt tādēļ kāds vietējais iedomāsies, ka mašīnu labāk ir atstāt mājās un tā vietā izmantot sabiedrisko transportu," pauda Linkaits, piebilstot, ka šis jaunais modelis vēl būs diskusiju un arī Saeimas jautājums.
Latvijas autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācijas (LARPA) valdes priekšsēdētājs Uldis Kolužs pauda, ka asociācija atbalsta ministra viedokli par bezmaksas vietējo reģionālo pārvadājumu ieviešanu, kas ļautu nodrošināt reģiona pasažieru ērtības un vajadzības.
"Naudas izteiksmē valstij tas prasītu tikai kādus papildus četrus miljonus eiro," norādīja Kolužs.
Viņš pastāstīja, ka bezmaksas pārvadājumu gadījumā daudzi pasažieri personīgo automašīnu vietā izvēlēsies sabiedrisko transportu. Turklāt viņš skaidroja, ka bezmaksas vietējo reģionālo pārvadājumu ieviešana novērstu arī konfliktu starp pašvaldību organizētajiem skolēnu pārvadājumiem un sabiedrisko transportu, kas ļautu labāk sabalansēt šos pārvadājumu veidus.
"Šobrīd regulārajos vietējos reģionālajos pasažieru pārvadājumos autobusu vadītāji ir pārslogoti ar daudzajām pasažieru kategorijām, kam ir dažāda apmēra atlaides un nosacījumi, kā arī biļešu izsniegšanu, veicot gan skaidras gan bezskaidras naudas darījumus. Bezmaksas pārvadājumi noņemtu visas šīs problēmas" skaidroja LARPA valdes priekšsēdētājs, uzsverot, ka pasažieru uzskaiti ir iespējams veikt ar elektroniskiem līdzekļiem bez autobusu vadītāju līdzdarbības.
"Uzskatām, ka šobrīd ir piemērots brīdis Latvijai būt par piemēru citiem, ieviešot progresīvus un pasažieriem draudzīgus pārvadājumus, vienlaicīgi veicinot oglekļa dioksīda izmešu samazināšanu," skaidroja Kolužs.
Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja pasažieru un kravu pārvadājumu jomā. Tās darbība galvenokārt saistīta ar sabiedriskā transporta - pasažieru pārvadājumu ar autobusu un vilcienu - plānošanu, licenču izsniegšanu kravu un pasažieru komercpārvadājumiem un atļauju izsniegšanu starptautisko pārvadājumu veikšanai.