Vienotās biļetes izmantošanai reģionālajā sabiedriskajā transportā draud beigas
foto: Zanda Seņkova/LETA
Dīzeļvilciens Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā
Sabiedrība

Vienotās biļetes izmantošanai reģionālajā sabiedriskajā transportā draud beigas

Jauns.lv

Jau vairākus gadus dažādos maršrutos pasažieri, kuri pārvietojas ar reģionālo sabiedrisko transportu – vilcienu un autobusiem, - var izmantot tā saucamo vienoto biļeti, kas par braucienu ļauj maksāt mazāk un transporta pakalpojumus izmantot ērtāk, jo viena un tā pati biļete ir derīga vairākos transporta veidos. Tomēr nu radušās bažas, ka šai izdevīgajai braukšanai pienākušas beigas.

Vienotās biļetes izmantošanai reģionālajā sabiedri...

Vienotā abonementa biļeti ir pielāgota pasažieru braukšanas paradumiem un sniedz vēl papildu atlaides. Tāpat pasažieri var nopirkt vienu bagāžas biļeti, kas paredzēta braucienam gan ar vilcienu, gan autobusu.

Šobrīd valdības dienas kārtībā ir jautājums par pārejas perioda noteikšanu, ieviešot jaunās kases sistēmas un kases aparātus sabiedriskā transporta pārvadājumos. Valsts ieņēmumu dienesta (VID) atbildīgās amatpersonas kopā ar Finanšu  ministriju devušas zaļo gaismu pārejas perioda noteikšanai taksometriem un starppilsētu autopārvadātājiem, taču pārvadājumiem vilcienos pārejas periods netiek akceptēts. Tas nozīmē, ka AS “Pasažieru vilciens” no nākamā gada 1. janvāra ir jābūt uzstādītiem jauniem pārnēsājamiem kases aparātiem, kamēr pārējiem reģionālajiem pārvadātājiem tiks noteikts pārejas periods jauno kasu sistēmu ieviešanai.

AS “Pasažieru vilciens” būs spiests ieguldīt vairākus simtus tūkstošu eiro šo kases aparātu iegādei, turklāt tos būs iespējams izmantot vien pāris gadu: līdz jauno vilcienu saņemšanas brīdim. Jauno vilcienu plānotais saņemšanas laiks sakrīt ar laiku līdz kuram tiks noteikts  pārejas periods reģionālajam autotransportam un taksometriem, bet ne vilcieniem.

Diemžēl šāda VID atbildīgo amatpersonu pieņemtā lēmuma sekas, līdz šim neieklausoties ne AS “Pasažieru vilciens” speciālistu, ne Satiksmes ministrijas un VSIA “Autotransporta direkcija” viedoklī, radīs ne vien ekonomiski nepamatotus izdevumus uzņēmumam, bet arī iespējamus sarežģījumus  pasažieriem, jo tiks apgrūtināta vai kļūs pat neiespējama vienotās biļetes izmantošana. Turklāt tas pilnībā apturēs vienotās biļetes principa ieviešanu un attīstības iespējas citos maršrutos.

AS “Pasažieru vilciens” Jauns.lv informēja, ka, neieviešot pārejās periodu līdzīgi kā tas tiek plānots pārejam reģionālajam transportam, vilcienu pārvadājumi tiek nostādīti nevienlīdzīgos konkurences apstākļos un var pasliktināsies līdz šim klientiem radītās ērtības.

Tāpat AS “Pasažrieru vilciens” pārstāvji norādīja, ka pie vienlīdzīgu noteikumu ieviešanas ieguvēja faktiski būs valsts, jo uzņēmuma patiesā labuma guvējs ir tieši valsts budžets.

AS “Pasažieru vilciens” pārstāvji gan vienlaikus portālam Jauns.lv atklāj, ka pašlaik situācija tiekot risināta, paužot cerību, ka VID augstākā vadība ieklausīsies AS “Pasažieru vilciens” celtajā trauksmē un risinājums tomēr tiks rasts, lai pasažieriem netiktu sašaurināts piedāvātais pakalpojumu klāsts un valsts uzņēmumam nebūtu nelietderīgi jātērē līdzekļi, kurus iespējams novirzīt tālākai attīstībai.