foto: BNS
"Rimi Latvia" piemēro bargu sodu negodīgas uzlīmju krāšanas kampaņas dēļ
Sabiedrība
2018. gada 29. oktobris, 10:58

"Rimi Latvia" piemēro bargu sodu negodīgas uzlīmju krāšanas kampaņas dēļ

Jauns.lv / LETA

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) piemērojis mazumtirgotājam "Rimi Latvia" 20 000 eiro sodu par negodīgas komercprakses īstenošanu uzlīmju kampaņā, kurā patērētāji tika aicināti krāt uzlīmes zīmola "Bosch" dažādu preču iegādei ar atlaidi, pavēstīja PTAC pārstāvji. "Rimi Latvia" PTAC lēmumam kategoriski nepiekrit un nolēmusi vērsties tiesā pret PTAC.

Centrā norāda, ka akciju, kurā patērētājiem, sakrājot noteiktu skaitu uzlīmju, tika piedāvāts iegādāties zīmola "Bosch" dažādas preces ar atlaidi līdz 62%, "Rimi Latvia" īstenoja no šā gada 16.janvāra līdz 15.maijam. Taču, atbilstoši PTAC rīcībā esošajai informācijai, piedāvājumā ietverto zīmola "Bosch" preču cena bija tāda pati vai pat lielāka nekā citās tirdzniecības vietās bez atlaides.

Vienlaikus "Rimi Latvia" pārstāvji skaidrojuši PTAC, ka tā pētītajos interneta veikalos "Bosch" produktu modeļi precīzi nesakrita ar "Rimi Latvia" piedāvātajiem. Tomēr, neraugoties uz "Rimi Latvia" centieniem attaisnot savu rīcību, norādot, ka piedāvājums ir tikai vienas pārdošanas kampaņas projekts un nav vērtējams kā akcija, kā arī tajā ietverto preču cenas noteiktas pēc tirgus izpētes, PTAC ieskatā "Rimi Latvia" nebija veikusi pienācīgu izpēti tieši Baltijas tirgū.

PTAC uzskata, ka "Rimi Latvia", reklamējot šo akciju, ir īstenojusi negodīgu komercpraksi, jo kompānijas reklāma maldināja par piedāvājuma izdevīgumu un tādējādi patērētājs varēja pieņemt tādus lēmumus par darījuma veikšanu, kādus viņš citādi nebūtu pieņēmis. Piemēram, iepirkties par lielākām naudas summām "Rimi" veikalu tīklā, lai varētu iegādāties konkrētās preces ar atlaidi. PTAC uzsvēra, ka tādējādi "Rimi Latvia" rīcība, izmantojot dažādus piedāvājuma izplatīšanas veidus - veikalus, sociālos tīklus, tīmekļvietnes, norāda uz to, ka mazumtirgotāja komercprakse bija vērsta uz plašu patērētāju kolektīvo ekonomisko interešu ietekmēšanu. Tātad pārkāpums ir būtisks, jo "Rimi Latvia" īstenotā komercprakse ir adresēta lielam patērētāju lokam.

PTAC ir izlēmis "Rimi Latvia" aizliegt negodīgu komercpraksi, ja tā vēl nav sākta, bet ir paredzama, kā arī piemērot soda naudu 20 000 apmērā, ņemot vērā to, ka "Rimi Latvia" īstenotā komercprakse ir atzīstama par negodīgu un apstākli, ka "Rimi Latvia" ir būtiski negatīvi ietekmējusi patērētāju ekonomisko rīcību un šādus piedāvājumus periodiski piedāvā un varētu piedāvāt patērētājiem arī nākotnē. Tāpat "Rimi Latvia" ņēmis vērā to, ka mazumtirgotājs neatzīst tā izdarīto pārkāpumu un nav gatavs labprātīgi rīkoties, lai nepieļautu līdzīgu pārkāpumu atkārtošanos.

PTAC aicina patērētājus būt vērīgiem, piesardzīgiem, un salīdzināt vienādu preču cenas dažādās tirdzniecības vietās pirms lēmuma par izvēlētās preces iegādi, neraugoties uz piedāvājumos lietotajiem saukļiem vai apzīmējumiem "atlaide", "akcija” vai citiem. PTAC atgādināja, ka ne vienmēr piedāvājumos norādītā lielākā cena nozīmē arī preces sākotnējo cenu pirms atlaides, bet mazākā cena - preces cenu ar atlaidi. Salīdzinot cenas precēm akcijās ar to cenām ar interneta veikalos, jāpievērš uzmanība tam, vai akcijā redzamās preces ir tādu pašu modeļu preces, kuras piedāvā arī citos veikalos, īpaši tad, ja piedāvājumā nav norādīts konkrēts preces modelis, bet tikai minēts preces nosaukums.

„Rimi Latvia” Mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta vadītāja Kristīne Ciemīte Jauns.lv pauda, ka kategoriski nepiekrīt PTAC lēmumam un to apstrīdēs tiesā:

„„Rimi Latvia” nepiekrīt PTAC interpretācijai par konkrēto uzlīmju kampaņu. Tās mehānisms, cenas un principi tika veidoti sadarbībā ar konkrēto ražotāju – „Bosch”. Šī kampaņa, sadarbībā ar „Bosch”, ir tikusi realizēta daudzās valstīs, to vidū, piemēram, tādos pazīstamos tīklos kā „REWE” un „EDEKA” Vācijā. Uz šādiem pat principiem tā tika īstenota arī Latvijā. Tuvākajā laikā vērsīsimies tiesā, lai apstrīdētu šo PTAC lēmumu, jo kategoriski nevaram piekrist PTAC nostājai”.

Jau vēstīts, ka "Rimi Latvia" apgrozījums pērn bija 870,429 miljoni eiro, kas ir par 4,8% vairāk nekā 2016.gadā, bet tā peļņa palielinājās par 27,3%, sasniedzot 40,847 miljonus eiro.

"Rimi Latvia" dibināta 1992.gadā, un tās pamatkapitāls ir pieci miljonu eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Zviedrijas mazumtirdzniecības koncernam "ICA Group" piederošais "Rimi Baltic".