Iespējams, jau drīzumā atkal varētu kursēt vilciens uz Ventspili
Laikā, kad dzelzceļa satiksmes plānos galveno vietu ieņem vērienīgais "Rail Baltica" projekts, tomēr ieskanas idejas, ka vilciens nepieciešams arī nokļūšanai galamērķos tepat Latvijā – Ventspilī, raksta "Kas Jauns Avīze".
Valsts apmaksātā dzelzceļa infrastruktūra pilnā apmērā jāizmanto visos virzienos, atzīst "Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.
No rītiem vilcienam nav konkurentu
Grigulis norāda, ka ir gan maršruti, kuros uzņēmums vēlētos samazināt pieturvietu skaitu, un ir tādi, kuros vēlētos izveidot jaunas. Perspektīva līnija varētu būt līdz Bolderājai, kurā kravas vilcienu satiksme jau notiek.“Varam kaut vai paskatīties, cik ilgs lai ks nepieciešams, lai šķērsotu kādu Rīgas tiltu no rītiem. Ja ar vilcienu aptuveni piecās minūtēs pārbraucam līdz Torņakalnam, tad pat ar tādu zaļo transportlīdzekli kā velosipēds to nevar izdarīt tik ātri,” teic Grigulis.
Lūkojas uz Ventspili
Grigulis apstiprina, ka notiek Ventspils maršruta izvērtēšana: “Ventspils ir viens no virzieniem, bet kopumā ir svarīgi saprast, ja valsts maksā par infrastruktūru, tad to vajadzētu izmantot pilnā apjomā visos virzienos – vai tā būtu Ventspils vai Liepāja, vai Jelgava, vai Meitene, vai Gulbene. Ir svarīgi sapras t, par ko valsts maksā. Tā ir galvenā pamatnostādne, kas, manuprāt, būtu jāizpilda.”
Pasažieru vilcieni uz Ventspili un Liepāju pārtrauca kursēt 2001. gada 15. augustā, un tos aizstāja autobusi. Tomēr uz Liepāju vilcieni atsāka kursēt jau 2003. gada jūlijā, kaut arī ne katru dienu, bet Ventspils ir vienīgā lielā Latvijas pilsēta, no kuras uz Rīgu un atpakaļ nevar aizbraukt ar pasažieru vilcienu.
Inspekcijas brauciens
Šā gada 23. aprīlī Ventspils dzelzceļa stacijā tomēr atkal piestāja pasažieru dīzeļvilciens – tiesa, ne ar ierindas braucējiem, bet gan "Latvijas dzelzceļa" un "Pasažieru vilciena" pārstāvjiem, kuri izvērtēja esošo infrastruktūru un iespējas atjaunot reisus uz Rīgu un atpakaļ. Galveno lomu spēlēs pieprasījums, bet to ietekmē satiksmes ātrums un cena.
Uzņēmumā uzsver, ka tas būs valstisks lēmums. Pašvaldības attieksme līdz šim bijusi skeptiska, uzskatot, ka pasažieru pārvadājumi pa dzelzceļu ir nerentabli, kamēr tā vietā braucējus pārvadā pašvaldībai piederošais un dotētais uzņēmums "Ventspils reiss".
Pērn restaurēja staciju
Vilcienu satiksmi uz Ventspils atklāja 1901. gadā. Logu koka apdare liecina par krievu arhitektūrai raksturīgajiem griezumiem un izgreznojumiem. Šīs dzelzceļa līnijas otrā galā tolaik bija Vindavas stacija Maskavā, ko 60. gados pārdēvēja par "Rižskaja". Pērn stacijas ēka skaisti atjaunota – saglabāts maksimāli daudz koka detaļu, pilnībā restaurēta podiņu krāsns, zālē atkal ir tāds pats krāsojums kā oriģinālais, grīdas flīzes ir speciāli vecinātas.