NEPLP: Latvijas Televīzija un Latvijas Radio pērn izpildīja izvirzītos uzdevumus
foto: Toms Koklītis/LETA
Atbilstoši Latvijas Televīzijas skatītāju apmierinātības pētījumam ar Latvijas Televīzijas piedāvāto saturu 2017.gadā bija apmierināti 73% pastāvīgo skatītāju.
Sabiedrība

NEPLP: Latvijas Televīzija un Latvijas Radio pērn izpildīja izvirzītos uzdevumus

LETA

Latvijas Televīzija un Latvijas Radio pagājušajā gadā izpildīja izvirzītos uzdevumus, atzina Nacionālajā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomē (NEPLP).

NEPLP: Latvijas Televīzija un Latvijas Radio pērn ...

NEPLP Komunikācijas un administratīvā departamenta vadītājs Kalvis Gavars pavēstīja, ka padome ceturtdien apstiprināja Latvijas Radio un Latvijas Televīzijas 2017.gada pārskatus.

Tostarp viņš informēja, ka Latvijas Radio apgrozījums 2017.gadā bija 9,17 miljonu eiro apmērā, kas, salīdzinot ar 2016.gadu, ir pieaugums par 404 599 eiro, taču 2017.gadu Latvijas Radio noslēdza ar zaudējumiem 174 301 eiro apmērā, kurus lielā mērā ietekmēja uzkrātās saistības neizmantotiem atvaļinājumiem un debitoru parādi.

"Izvērtējot gada pārskatā sniegto informāciju, padome uzdeva Latvijas Radio papildus izvērtēt starp Latvijas Radio un darbinieku arodbiedrību noslēgtā darba koplīguma atbilstību Darba likumam, kā arī izveidot komisiju, kuras uzdevums būtu izvērtēt neizmantotā atvaļinājuma uzkrājuma izveidošanos Latvijas Radio un tā radītās sekas," sacīja NEPLP priekšsēdētāja vietnieks Ivars Āboliņš.

NEPLP arī norādīja, ka 2018.gadā Latvijas Radio turpinās attīstību ar mērķi palielināt piesaistīto auditoriju, realizējot plašu Latvijas simtgades programmu gan veidojot jaunus raidījumus, gan organizējot ārpus studijas pasākumus, pievēršot īpašu uzmanību Dziesmu un deju svētku procesa un svētku norises atspoguļojumam, gan veidojot oriģinālsaturu pirms svētkiem un svētku laikā, gan arī nodrošinot tiešraides no svētku koncertiem. Latvijas Radio arī aktīvi plāno pilnveidot darbību daudzplatformu formātā, lai palielinātu auditorijas skaitu digitālajā vidē.

Vienlaikus Latvijas Televīzijas apgrozījums 2017.gadā bija 18,32 miljoni eiro, savukārt Latvijas Televīzijas reklāmas ieņēmumi pērn bija 2,7 miljonu eiro apmērā. Pagājušo gadu Latvijas Televīzija noslēgusi ar 233 056 eiro zaudējumiem, ko radīja 2017.gadā pieņemtās izmaiņas uzņēmuma ienākumu nodokļa likumā.

NEPLP atzīmēja, ka atbilstoši Latvijas Televīzijas skatītāju apmierinātības pētījumam ar Latvijas Televīzijas piedāvāto saturu 2017.gadā bija apmierināti 73% pastāvīgo skatītāju. LTV1 2017.gadā ir bija otrs skatītākais kanāls Latvijā, auditoriju turpināja palielināt arī sabiedrisko mediju interneta portāls "lsm.lv".

Pēc padomē minētā, Latvijas Televīzija būtiskus nākotnes izaicinājumus saskata saistībā ar novecojošu ražošanas tehnoloģiju nomaiņu, pāriešanu uz augstas izšķirtspējas (HD) apraidi, kā arī nekustamā īpašuma un ar to saistīto infrastruktūru uzturošo tehnoloģiju aizvietošana ar modernākiem risinājumiem.