Beefeater leģenda Rīgā vada Džina koledžu
Aizvadītajā nedēļā Latvijā viesojās slavenā zīmola Beefeater leģenda – Desmonds Peins (Desmond Payne), kas jau 50 gadu darbojas džina industrijā. Rīgā viņš vairākiem desmitiem dzērienu industrijas pārstāvju pasniedza meistarklasi, dēvētu par Džina koledžu.
Beefeater leģendas Desmonda Peina meistarklase Rīgā
Aizvadītajā nedēļā Latvijā viesojās slavenā zīmola Beefeater leģenda – Desmonds Peins (Desmond Payne), kas jau 50 gadu darbojas džina industrijā. ...
Savā nozarē Peins ir viens no zināmākajiem ļaudīm – džinu viņš no vēsturiskām receptēm sāka darīt jau pirms pusgadsimta. Arī pats radījis nu jau trīs pavisam jaunas receptes. Un, izmantojot džinu, tālāk var veidot pašus elegantākos kokteiļus, uzsver Peins, kura oficiālais amats ir master distiller – nozīmīgākais no visiem darbiem šajā industrijā.
Džina koledžas dalībnieki no Peina gan uzzināja interesantus faktus par džina un arī Beefeater vēsturi, gan tika pie iespējas salīdzināt dažādus džinus, gan pat paši varēja izveidot savu džinu, un sabrūvēto Peins bez bažām arī pats nogaršoja. Liekot sanākušajiem pašiem radīt savu džina recepti, Peins norādīja: „Tas ir jādara, lai saprastu, kā garšas mijiedarbojas.”
Ikviens pats varēja izvēlēties, ko un kādās proporcijās piepilināt neitrālajam alkoholam – kadiķa, apelsīna, koriandra, dižzirdzenes ekstraktu. Lielākā daļa pat izpelnījās džina meistara uzslavas, citiem nācās samierināties ar eleganti asprātīgām piezīmēm.
Peins gan jokojot ne reizi vien norādīja – džina radīšana tomēr ir viņa darbs, bet sanākušiem atliek vien no tā veidot „brīnišķīgus kokteiļus”. Neiztika arī bez slavenās džina ražotnes jaunā meistardarba Beefeater Pink prezentācijas un izcila produkta – Burrough’s Reserve – degustācijas. „Trendiem ir jāseko,” uzskata džina nozares veterāns. „Spānija, piemēram, ir liela alus dzērāju valsts, bet tagad tur jau 40 procenti tirgus ir bezalkoholiskais alus. Tāpat pasaulē arvien populārāki kļūst augļu džini, tamdēļ mēs esam radījuši jaunu produktu – Beefeater Pink – džinu, kam pievienota zemenes dabiskā garša.”
Franču kompānijai Pernod Ricard piederošais zīmols Beefeater džinu ražo jau kopš 1876. gada. Beefeater dibinājis Džeimss Barovs, un viņa fotogrāfija stāvot Peina darba kabinetā. „Tā nu viņš manā ofisā katru dienu lūko, lai es nesabojāju viņa recepti,” nosmej Peins. Viņš savu karjeru alkoholisko dzērienu biznesā sācis vīna nozarē, tad pievienojies kompānijai, kurā bijusi arī džina rūpnīca. Un tad bijis „āķis lūpā”. Beefeater Peins strādā kopš 1995. gada. Pirms tam Desmonds daudz gadus veltīja Plymouth džinam.
Desmonds arī atklāja, ka uz Beefeater etiķetēm attēlotais kungs simbolizē vīru, kas sargā slaveno Londonas Taueru. „Šie vīri ir Londonas simbols. Un mums ir cieša draudzība – piemēram, viņi ar ģimenēm nāk uz mūsu ražotni, uz Ziemassvētku vakariņām,” sacīja Peins.
Beefeater recepte ir īpaša – džina sastāvā ir deviņi augu valsts „pārstāvji”: kadiķogas, koriandra sēklas, mandeles, citrona miza, rūgtais apelsīns, lakrica, īrisa sakne, dižzirdzenes sēklas un sakne. Nu jau vairākus gadus ražotnē pilda arī premium džinu Beefeater 24. To Peins radījis pēc ceļojuma uz Āziju – pievienojis ierastajām Beefeater džina sastāvdaļām klāt ķīniešu zaļo tēju, Japānas tēju Sencha un greipfrūta mizu, padarot garšu bagātīgu jo bagātīgu. Šīs džina receptes izveidošana meistaram prasījusi 18 mēnešus... Un Peins uzskata – šobrīd nozarē viss liecina par to, ka pasaulē nostabilizējies pieprasījums pēc augstas raudzes produktiem, ļoti kvalitatīviem džiniem.
Reklāmas raksts tapis sadarbībā ar Pernod Ricard Latvia.
ALKOHOLA LIETOŠANAI IR NEGATĪVA IETEKME. ALKOHOLISKO DZĒRIENU PĀRDOŠANA, IEGĀDĀŠANĀS UN NODOŠANA NEPILNGADĪGĀM PERSONĀM IR AIZLIEGTA