"Latvijas autoceļu uzturētājā" strādā rads rada galā
Valsts akciju sabiedrības „Latvijas autoceļu uzturētājs” (LAU) dažādos amatos strādā teju vai veselas ģimenes – tēvi kopā ar bērniem, priekšnieki kopā ar znotiem un medību biedriem. Ja tas būtu ģimenes uzņēmums, lieta būtu saprotama, bet runa ir par valsts kapitālsabiedrību, kura rūpējas par ceļu uzturēšanu visā mūsu valsts teritorijā.
Vai ir pieļaujams, ka vienā valsts uzņēmumā strādā rads rada galā? Vai šajā gadījumā tas nav interešu konflikts ar citām iespējamām nelikumībām? Šādus jautājumus Kasjauns.lv uzdeva gan pašam LAU, gan tā pārraudzītājam – Satiksmes ministrijai, gan Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam? Pagaidām Kasjauns.lv atbildes vēl nav saņēmis.
Tikmēr jāatgādina, ka šovasar LAU kapitāldaļu turētājs – Satiksmes ministrija veica sabiedrības saimnieciskās darbības pārbaudi. Tikko tā bija noslēgta no darba pēc paša vēlēšanās aizgāja LAU valdes priekšsēdētājs Vladimirs Kononovs, kurš nu kļuvis par Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas valdes priekšsēdētāju. Vai viņa atkāpšanās no amata bija saistīta ar Satiksmes ministrijas veikto pārbaudi, īsti nav zināms. Tomēr aizdomas par iespējamu interešu konfliktu varētu krist arī uz citiem LAU darbiniekiem.
Pašreizējā LAU valdes priekšsēdētāja pienākumu izpildītāja Gunta Karpa dēls Valters strādā par brigadieri Dārzciema dolomīta atradnē, znots Jānis Pirsko par mehāniķi Valmieras Ceļu rajonā, bet medību biedrs Māris Ērglis ir Valmieras Ceļu rajona nodaļas vadītājs. Tāpat arī Alūksnes Ceļu rajona direktora Raita Niedras dēls Roberts ir darbu vadītājs Alūksnes Ceļu rajonā, bet meita Santa - uzskaitvede Limbažu nodaļā.
Vai šāds amatu sadalījums starp radiniekiem valsts uzņēmumā ir pieļaujams, Kasjauns.lv jautāja Guntim Karpam. Viņš teica: „LAU ir vismaz 80 ģimenes-dzimtas, no kurām ne viens vien strādā mūsu sabiedrībā. It sevišķi laukos tas nav nekāds brīnums, jo darba tur jau nav daudz”.