Pasažieri piedzīvo šoku: "airBaltic" lidojumā sesks saplosa viņu ģimenes mīluli
foto: Ekrānuzņēmums no Youtube.
Jūrascūciņas saimniece Esmeralda Bērtule.
Sabiedrība

Pasažieri piedzīvo šoku: "airBaltic" lidojumā sesks saplosa viņu ģimenes mīluli

Kasjauns.lv

Atgriežoties vasaru pavadīt Latvijā, Romā mītošajai Bērtuļu ģimenei lielus pārdzīvojumus sagādāja "airBaltic" reisa noslēgums. Viņu bagāžā nodoto mājdzīvnieku pēc stundu ilgas meklēšanas Rīgā atnesta asiņainu un mirušu, vēstī Latvijas Televīzijas raidījums "Panorāma". 

Pasažieri piedzīvo šoku: "airBaltic" lidojumā sesk...

"airBaltic" sācis izmeklēšanu par notikušo un apgalvo, ka uzņēmuma vēsturē šī ir pirmā reize, kad mājdzīvnieks mirst lidojuma laikā. Un, tā kā jūrascūciņu saplosīja no būra izbēdzis sesks jeb fretka, kompānija pieņēmusi lēmumu turpmāk seskus pasažieru reisos vairs nepārvadāt, tos pārvadās kravas reisos. 

Bērtuļu ģimene no Romas Rīgā ielidoja 21. jūnija vakarā. Kad pasažieri sāka saņemt bagāžu, viņus izsauca pie informācijas lodziņa. No sākuma teica, ka radusies problēma - būris atvēris un jūrascūciņa izbēgusi, tāpēc, iespējams, būs jāpalīdz zvēriņu atrast. Vēl pēc brīža mierināja, ka piesaistīts pieredzes bagāts speciālists. Izrādās, reisā bija izbēguši divi dzīvnieki - kādai pasažierei atnesa fretku. 

Jūrascūciņas saimniece stāsta, ka viņiem tika iedots būris, kurā bija mājdzīvnieks ar pārgrauztu rīkli, viss būris bijis vienās asinīs. "Tas bija nenormāls šoka moments pilnīgi visiem. Mēs bijām stundu gaidījuši līdz šai ziņai un tad, braucot mājās, mēs lēnā garā sākām saprast, kas ir noticis. Mēs sapratām, ka tā mūsu cūciņa, visticamāk, nokosta būrī, spriežot pēc šī asiņu daudzuma, kādu mēs būri redzējām," stāsta saimniece.

Aviokompānijas vēsturē tas ir pirmais gadījums

"airBaltic" skaidro, ka šāds gadījums visā lidsabiedrības vēsturē noticis pirmo reizi. "Lidsabiedrības vārdā mēs ļoti atvainojamies Bērtuļu ģimenei par šo negadījumu, mums ir ļoti žēl un mēs izsakām līdzjūtību ģimenei. Visā "airBaltic" pastāvēšanas vēsturē, mums ir vairāk nekā 20 gadu pieredze, šāds gadījums ir noticis pirmo reizi, un tāpēc mēs to ļoti rūpīgi izmeklējam, pārskatām visas iekšējās procedūras, kas attiecas uz dzīvnieku pārvadāšanu, lai turpmāk nākotnē šādi vai līdzīgi incidenti neatkārtotos," saka aviokompānijas pārstāve Alise Briede. 

Meklējot atbildi uz jautājumu, kā sesks varēja tikt būrī pie cūciņas, izrādījies, ka abi būri bijuši nostiprināti pārāk cieši. Saimniece Esmeralda Bērtule stāsta, ka viņiem paskaidrots - vēl Romā šie būri tik spēcīgi sastiprināti kopā, ka no savām eņģēm izlēkušas būra restes. 

"Mēs mēģinājām atkārtot šo joku, kā tas vispār var notikt, un sapratām, ka tur ir vajadzīgs ārkārtīgs spēks un ārkārtīgi neprofesionāla bagāžas nostiprināšana, lai kaut kas tāds vispār varētu notikt," viņa saka. 

"airBaltic" gan skaidro, ka būri bija nostiprināti tā, kā norādīts instrukcijā un durvis bloķētas, lai dzīvnieki netiktu ārā.

Mājdzīvniekus lidmašīnā pārvadā atsevišķā kravas nodalījumā, kas tiek apsildīts un tur visu laiku deg gaisma. 

Lūgs atbildi no Romas un seskus pārvadās tikai kravas lidmašīnās

Aviokompānijā vienlaikus arī norāda, ka pārbaudi veiks arī Romā, kur kur aizsākās dramatiskie notikumi. 

""airBaltic" lūgs pilnu kvalitātes auditu Romas lidostas pārstāvjiem, lai pārliecinātos, ka visas procedūras un noteikumi tiek ievēroti pēc standartiem, kā arī "airBaltic" jau ir sazinājusies ar ģimeni un vienojusies par to, ka tiks atlīdzināts jūrascūciņas pārvadāšanas pakalpojums 200 eiro apmērā, kā arī papildus "airBaltic" izmaksās maksimālo kompensāciju, saskaņā ar Monreālas konvenciju, kas ir 1395 eiro," saka Briede. 

Aviokompānija pēc šī gadījuma arī lēmusi vairs nepārvadāt seskus pēc līdzšinējās kārtības. Šos dzīvniekus varēs pārvadāt tikai ar kravas lidmašīnu. 

Tikmēr saplosītās jūrascūciņas saimniekiem aizvien jautājumu ir vairāk nekā atbilžu, tostarp, kurš pārbauda zvēru labsajūtu un vai vispār kāds var garantēt dzīvnieku drošību bagāžas nodalījumā, ja kopā tiek sasiets plēsēja un viņa iespējamā upura būris. 

Tēmas