Rīdzinieks Raivis sašutis: puiši aiz letes "Pakistānas kebabā" ne vārda nesaprot latviski
Sociālajā tīklā "Facebook" ceturtdien ievietots video, kas īsā laikā guvis lielu popularitāti un izpelnījies arī visai daudz pretrunīgu komentāru. Rīdzinieks Raivis Deinats populārajā ēstuvē "Pakistānas kebabs" palicis bez pusdienām, jo aiz letes stāvošie jaunieši nav varējuši saprast, ko klients grib pateikt.
Raivis Deinats, publiskojot video, vēlas, lai to saredz arī Valsts valodas centrs. "Kapēc nekad neesmu ēdis kebabu? Share & like, lai tiek līdz Valsts valodas centra darbiniekiem," materiālu komentē tā autors.
Lietas būtība - klients, iegājis "Pakistānas kebabā", nespēja izveidot saturīgu dialogu ar apkalpojošo personālu, proti, diviem puišiem. Neviens no viņiem nedz saprata, nedz runāja latviski. Tiesa, arī pats klients nevis iebakstīja ar pirkstu ēdienkartē, norādot vēlamo maltīti, bet gan sāka jauniešus tincināt par to, ko iestāde var piedāvāt. Ātri vien aiz letes strādājošie puiši noslēdzās - viņi acīmredzami nesaprata, ko atnākušais klients latviešu valodā saka. Četru minūšu monologs un klusēšana no personāla puses - tādas bija Raivja "lielā burgera" pusdienas. Viens no jauniešiem zināja vārdus 'jā' un 'es nesaprotu'.
Komentāros pie šī video rindojas pretrunīgi vēstījumi. Daži norāda, cik gan cietsirdīgi ir izvaicāt svešas izcelsmes cilvēkus, lietojot tādus terminus kā "alergēni riekstu mērcē" un aroganti sajūsmināties par to, ka strādājošie neko nesaprot. Tikmēr vairāki skatītāji norāda, ka valsts valoda - tā mums ir latviešu - kaut minimālā līmenī būtu jāprot, ja reiz stāvi aiz letes un apkalpo ēdājus. Vēl kāds komentētājs pauž, ka "Štrunts ar to valodu, cilvēki vismaz strādā un cenšas!"