Pedagogu cunfte sūkstās: nesanāk konstruktīvs dialogs ar Izglītības ministriju
Sociālais dialogs ar valdību viennozīmīgi ir kļuvis sliktāks, jo pēdējā laikā veiktās reformas izglītības sistēmā ir bez konstruktīva un profesionāla dialoga, šodien tiekoties ar Valsts prezidenta Raimonda Vējoņa padomniekiem, paziņoja Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) priekšsēdētāja Inga Vanaga.
Neskatoties uz to, ka ar Izglītības un zinātnes ministriju (IZM) ir vienošanās līgums par sadarbību, arodbiedrība netiek iekļauta darba grupās, lai varētu izdiskutēt valstī esošās un plānotās reformas izglītības nozarē, sūkstījās arodbiedrības priekšsēdētāja.
"Ja sākotnēji reformas lielais uzstādījums liekas pareizs un korekts, tad reformas izpildījums ir nekvalitatīvs un neizdiskutēts," uzskata Vanaga, sakot, ka dažreiz starptautiskajiem ekspertiem nākas skaidrot, ka sociālais dialogs Latvijā vairāk ir formāls, nevis reāls un pozitīvā gultnē ejošs.
Vanaga atkārtoti pauda nostāju, ka pedagogus par gaidāmajām izmaiņām būtu nepieciešams informēt līdz atvaļinājuma laikam, lai viņi savlaicīgi zinātu, kas notiks tālāk. "Liela daļa reformu uzņems aktīvāku posmu vasaras periodā, tāpēc sanāk, ka gadu no gada diemžēl pedagogiem vasara ir neziņas un stresa pilna, jo viņi nesaprot, vai būs jāmeklē jauns darbs vai nebūs, jo savlaicīgi netiek sniegta informācija," uzskata Vanaga.
Arodbiedrības priekšsēdētāja sacīja, ka šī tikšanās bija nepieciešama, lai vērstu padomnieku uzmanību uz to, ka bieži ir reformas, kuras LIZDA atbalsta, bet ar ministriju atšķiras redzējumi, kādas metodes jāizmanto, lai konkrēto mērķi sasniegtu.
Tikšanās laikā ticis pārrunāts plašs jautājumu loks, kas skar esošās un plānotās reformas augstākajā izglītībā un zinātnē, jauno kompetencēs balstīto mācību saturu, pedagogu profesionālās darbības kvalitātes pakāpes, nepilnības, ko LIZDA saskata pedagogu darba samaksas jaunajā sistēmā un citi jautājumi, norādīja Vanaga.