„Oranžie” ministri sāk iet kājām, deputāti viņiem pakaļ neskrien
Tautas partijas ministri nodokli par dienesta auto izmantošanu nemaksās – jo nolēmuši pagaidām braukt ar savu auto, tramvaju vai iet kājām. Dažu uz darbu un atpakaļ ved sieva.
Valdība, apliekot ar nodokli dienesta automašīnu lietošanu privātām vajadzībām, cer šogad iekasēt gandrīz 40 miljonus latu. Tomēr nodokļa ieviešana radījusi jucekli un neskaidrības, tāpēc „oranžie” ministri vienojušies no darba auto labāk turēties tālāk, kamēr Finanšu ministrija ieviesīs precīzus noteikumus.
Tieslietu ministram Marekam Segliņam personiskā auto nav, bet uz darbu jānokļūst no mājām Mārupē. „Viņu ar savu auto ved sieva,” atklāj ministra padomnieks Normunds Beļskis.
„Zalāna kungs tagad visur iet kājām, darba nedēļas laikā viņš arī dzīvo Rīgā un nebraukā uz Kuldīgu,” saka reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministra preses sekretāre Dace Kārkliņa. Veselības ministre Baiba Rozentāle tagad brauc ar sabiedrisko transportu. Neoficiāli dzirdēts, ka tautpartijieši gan domājot lūgt valdībai kompensēt viņu privāto auto amortizācijas izdevumus, taču, piemēram, Rozentāles preses sekretārs Oskars Šneiders noliedz, ka būtu šāda iecere. Arī Beļskis neko tādu dzirdējis nav.
No pieciem Tautas partijas ministriem trijiem nav sava auto. Viņi varētu kooperēties savā starpā un tie, kam ir, aizdot tiem, kam nav (ja vien ir autovadītāja tiesības). Kultūras ministram Intam Dālderim ir trīs auto — „Toyota” un divi „Alfa Romeo”. Ārlietu ministrs Māris Riekstiņš var pārvietoties ar vecu „Volkswagen” (1992) vai ar „Mitsubishi”, vēl viņam pieder kvadracikls, bet, atsākoties navigācijas sezonai, var izbraukt ar motorlaivu.
Jāpiebilst, ka Saeimas „oranžie” deputāti pagaidām nesteidz sekot savu valdības kolēģu piemēram. Tautas partijas frakcijas priekšsēdētāja vietnieks Vents Armands Krauklis kasjauns.lv skaidro: „Par dienesta auto nodokļa piemērošanu drīzumā spriedīs Saeimas Prezidijs, atkarībā no lēmuma redzēsim, ko darīt.”