Kaspars Dimiters lūdzis Maskavas patriarha aizsardzību
Latvijas Pareizticīgajā baznīcā (LPB) valda alkoholisma sērga, metropolīta Aleksandra personības kults un sodomīti, - tā uzskata aktrises Vijas Artmanes dēls Kaspars Dimiters.
Tieši Dimitera nostāšanās pret Latvijas Pareizticīgajā baznīcā notiekošo ir iemesls, kāpēc pirms pāris nedēļām LPB iesniegusi sūdzību KNAB pret viņa sievu Līgu par 5000 latu izsaimniekošanu Kosas baznīcā.
Lai paglābtu LPB no iziršanas, sabiedrību labvēlīgi noskaņotu pret pareizticīgajiem un popularizētu īsteni pareizo ticību, sludinātu Evaņģēliju un nodarbotos ar misiju, Dimiters Latvijas pareizticīgo augstākajam ganam - Krievijas Pareizticīgās baznīcas patriarham Kirilam pirms gada nosūtījis vairāku lappušu garu vēstuli, kurā aicina Rīgā nodibināt pareizticīgo draudzi, kura nebūtu pakļauta Latvijas metropolītam Aleksandram, bet gan pa tiešo Maskavas patriarhātam.
Boksa mačs pareizticīgajā altārtelpā
Pretējā gadījumā latvieši tikai smiesies un ņirgāsies par LPB, bet krievi no LPB pāries uz sektām, piemēram, „Jauno paaudzi”. Vienlaikus arī pastāv bīstamība, ka LPB vadības mantkārības un slavaskāres dēļ, daļa pareizticīgo kristiešu varētu izdomāt, ka viņiem jāatrodas Konstantinopoles patriarha pakļautībā un tad Latvijā varētu izveidoties „igauņu variants”, kad valstī pastāvēs divas karojošas pareizticīgo baznīcas – viena būs pakļauta Maskavas, bet otra - Konstantinopoles patriarham. Juridiski iemesli tam ir, jo pirmās Latvijas brīvvalsts laikā LPB atradās Konstantinopoles patriarha pakļautībā.
Dimiters uzskata, ka šī viņa vēstule arī kalpojusi par iemeslu tam, ka pirms pāris nedēļām LPB iesniedza sūdzību Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā pret viņa sievu Līgu par 5000 latu izsaimniekošanu Kosas baznīcā Skujenes pagasta Amatas novadā. Dimiterei pārmet remontdarbos jeb vitrāžām paredzētās naudas piesavināšanos.
LPB vadība pret Dimiteru ģimeni vēršoties arī tādēļ, ka viņi iestājas pret homoseksuālismu un viņu ģimenes draugs ir bijušais LPB priesteris Jānis Kalniņš, kurš no baznīcas izslēgts par to, ka skaļi esot runājis par baznīcas mantas iztirgošanu un homoseksuālisma izplatību baznīcas vidē.
Apjomīgajā vēstulē Dimiters Maskavas patriarham stāsta par desmit grēkiem jeb „nokdauniem” LPB stingrā režīma zonā. Viņš jautā: „Būs vēl nokdauni vai arī drīz sekos nokauts?” Tālāk pats autors it kā arī sniedz atbildi: „Cerēt, ka LPB vadība izmainīs savu valdīšanas stilu, nav iemesla jo sistēma ir izaudzinājusi LPB Virsganam paklausīgu armiju. Tā tāpat kā Virsgans mīl iebiedēt un dusmoties.”
Desmit baznīcas grēki
Ja kristietībā par septiņiem nāves grēkiem tiek uzskatīta iekāre, negausība, mantkārība, slinkums,; dusmas, skaudība un lepnība, tad LPB ir pilnībā iegrimusi grēku purvā.
Pašsaprotami, ka pēc šādiem apvainojumiem LPB vadītājs – metropolīts Aleksandrs tik kaismīgi vēršas pret Dimiteriem un neļauj viņiem „stiprināt” pareizticību.
Portālā kompromat.lv ir publicēta Dimitera vēstule Maskavas patriarham. Zīmīgi, ka viņš uzskaitījis nevis septiņus, bet gan desmit baznīcas grēkus – tik pat, cik daudz Bībelē baušļu. Lūk, vēstulē uzskaitītie LPB nāves grēki:
„Kaspars Dimiters ir veicis pašu lielāko baznīcas zaimošanu, kopš Latvijā pastāv pareizticība,” tā teica viens no baznīcas garīdzniekiem, kad notika dievkalpojums atjaunotajā Kosas baznīcā.
LPB garīdzniecība par zaimošanu uzskatīja to, ka dievnams tika atjaunots bez LPB vadības atļaujas. Dimiteri nebija saņēmusi garīdzniecības atļauju ieiet Kosas baznīcas altārtelpā. Pēc pareizticības tradīcijas altārtelpā tiek atļauts ieiet tikai ar garīdznieka atļauju. Dimiters apgalvo, ka to nav zinājis, bet altārtelpā vajadzēja ieiet, lai to sakoptu, jo tur mētājās apķēzīti dievkalpojuma piederumi un visur bija redzami žurku izkārnījumi. Altārtelpā esot valdījusi netīrība un haoss, ko Dimiteri sakopuši, bet LPB vadība viņu labo darbu nosodīja.
2. Apvaino draudzes ganu
Dimiteriem nav paticis pirmais Kosas draudzē nozīmētais mācītājs. Pēc ģimenes galvas apgalvojuma viņš ir darījis visu nevis, lai popularizētu kristietību, bet gan tieši otrādi - lai to grautu. Mācītājs nav ieradies uz dievkalpojumiem, jo esot bijis piedzēries, kristījis cilvēkus bez iesvētes mācības. Beigu beigās viņš pat esot panācis, ka Kosā dievkalpojumi nenotiek divus gadus.
3. Piedzērušam priesterim neļauj izkāpt no automašīnas
Arī otrais nozīmētais Kosas draudzes mācītājs esot bijis nevis par svētību, bet gan par nešķīstību. Viņš pat atļāvies dievkalpojumu vadīt piedzēries. Reiz Dimiteri viņam to nav ļāvuši darīt – uz dievkalpojumu atbraukušo priesterim iesēdinājuši mašīnā un aizsūtījuši atpakaļ. Šī priestera laikā LPB arī esot iztirgojusi Kosas draudzei piederošo zemi bez draudzes locekļu ziņas.
Jau vēlāk, kad Dimiters bija dievkalpojumā Rīgas Svētās Trīsvienības katedrālē, kuru vadīja tas pats priesteris, kuru viņš neielaida Kosas baznīcā, Dimiteru nepielaida pie dievgalda – Svētā Vakarēdiena.
Dimiters publiski bija paziņojis, ka rakstīs mūziku izrādei pēc Mihaila Bulgakova romāna „Meistars un Margarita”. Pareizticīgo priesteris teica, ka „Meistars un Margarita” ir „evaņģēlijs no velna” un nepielaidīs tā muzikālā aranžētāju dievgalda, kamēr viņš neatteiksies no līdzdalības „Meistara un Margaritas” projektā.
Garīdznieks pat neesot ieklausījies Dimitera teiktajā, ka viņš īstenos savu oriģinālo plānu „kristianizēt” „Meistaru un Margaritu”.
5. Cīņa pret latviešiem
Dimiters ir apvainojies, ka LPB vadība ekskomunicējusi viņu ģimenes draugu priesteri Jāni Kalniņu. Dimiters uzskata, ka Kalniņa galvenais grēks esot bijis tas, ka viņš mēģinājis atjaunot savulaik pamestos latviešu pareizticīgajām draudzēm piederošos dievnamus un izdevis pareizticīgo literatūru latviešu valodā.
Vēstules autors uzskata, ka metropolīts Aleksandrs nevēlas LPB redzēt latviešu draudzes, jo tas varot šķelt baznīcas kopību.
6. Ziemassvētki, kuri atbaida cilvēkus
Neskatoties uz visiem pārmetumiem, Dimiteri tomēr turpināja pamesto pareizticīgo baznīcu atjaunošanu un uzturēšanu. Tā, piemēram, viņi Skujenes pagastā atjaunoja Māļu pareizticīgo baznīcu. Uz Ziemassvētkiem viņi tur noorganizēja pirmo dievkalpojumu, uz kuru sanāca arī apkārtnes iedzīvotāji ar bērniem, kuri pirmo reizi bija pareizticīgo dievnamā.
No Rīgas atbraukušais garīdznieks savā sprediķi runāja nevis par Ziemassvētkiem un Jēzus Kristus dzimšanu, bet gan par to, ka baznīcas šķeltnieki savu grēku nenomazgās pat ar mocekļu asinīm. Tas bija nevis svētku dievkalpojums, bet gan kā šķeltnieku un ķeceru šaustīšanas pasākums, uzsver Dimiters.
Līdz ar to LPB atsūtītais garīdznieks nevis piesaistījis vietējos cilvēkus baznīcai, bet gan viņus no tās atbaidījis.
7. Pareizticīgā baznīca ņem kukuļus
Kad Dimiteri noorganizēja talku Zaubes baznīcā, viņi uz to uzaicināja arī cilvēku, kurš nesen no LPB bija nopircis draudzei piederošo zemi ap baznīcas ēku. Viņš paziņojis, cik lieli kukuļi ir jādod LPB Sinodes sekretāram, lai viņš nokārtotu kukuļdevējam labvēlīgu darījumu.
8. Dimitere, protestējot pret praidu, zaimo svētumu
Dimitera pārmetumus LPB izpelnījusies arī tāpēc, ka tā pietiekami aktīvi neprotestē pret homoseksuālismu un Rīgas praidiem. LPB formāli draudzēs klusi un nemanāmi vāc parakstus pret praidu. Baznīcas pienākums tieši esot iestāties pret sodomītiem – homoseksuāļiem. Viena no retajām pareizticīgajām, kas to dara, ir Dimitera sieva Līga, kura izcēlās 2009. gada Rīgas praida laikā, kad, turot rokās krustu, nogūlās priekša praida gājienam pie Vērmanes dārza.
Par šādu pašdarbību LPB sodīja Līgu Dimiteri, viņu aizsūtot dzīvot uz klosteri. Ja viņa nebūtu pakļāvusies ieslodzījumam klosterī, tad viņai tiktu liegts Svētais Vakarēdiens. Tā kā Dimiterei galvenais bija Vakarēdiens, tad viņa izturēja pāris dienu ieslodzījumu klosterī. Viņai arī bija jānožēlo grēki par to, ka viņa bija apvainojusi LPB Virsganu, metropolītu Aleksandru, aizstāvot priesteri Jāni Kalniņu.
LPB lika noprast, ka Dimitere, nostājoties ar krustu rokās pretī praida gājienam, esot „apgānījusi baznīcas svētumu”.
Savukārt Dimiterei Latvijas drošībnieki esot paziņojuši, ka pret „zilajiem” LPB iekšienē neviens negrasās cīnīties, „jo viņu pakaļas esot pārāk labi aizsargātas”.
9. Aleksandra personības kults
LPB nevalda vis kristīgs gars, bet gan metropolīta Aleksandra personības kults. Dimiters uzsver, ka Aleksandrs ieguvis iesauku „Rīgas pāvests”. Galvenais LPB vēstījums nav vis Kristus mācība, bet gan ziņojumi par metropolīta gaitām – kur un kad viņš ar ko ticies. Par to liecinot LPB oficiāla mājaslapa internetā, kur galvenie neesot vis sprediķi, bet gan Aleksandra fotogrāfijas un viņa darbības apraksti.
10. Svēta nekristītu tatāru
Pēdējo nešķīstību Dimitera LPB grēku uzskaitījumā atkal ir veicis kādreizējais Kosas draudzes mācītājs – priesteris dzērājs, kuru Dimiteri nav laiduši ārā no automašīnas un lieguši ieiet Kosas dievnamā, jo viņš bijis piedzēries. Nogrēkojies priesteris netālu esošajā Māļu baznīcās esot pasniedzis vakarēdienu nekristītam tatāram, kas esot liels pārkāpums. LPB vadība vispār neesot ieklausījusies daudzajās Dimiteru sūdzībās par šo garīdznieku.
Lūdz Maskavas patriarha aizsardzību
Savu vēstījumu Visas Krievzemes un Maskavas patriarham Kirilam Kaspars Dimiters noslēdz šādiem vārdiem:
„Visu pareizticīgo vārdā, kuri par savu garīgo māti uzskata Krievijas Pareizticīgo Baznīcu, lūdzu pieņemt mērus, lai mainītu situāciju LPB. Mums nevajag šķeltniecību vai Konstantinopoles patriarhāta „progresu”. Mēs gribam palikt vienotā LPB, kas ir pakļauta mātes baznīcai – Krievu Pareizticīgajai baznīcai, sastāvā.
Aicinu Rīgā izveidot draudzi, kura būtu pakļauta tieši Jums. Esmu pārliecināts, ka tas nekavējoties veicinās Latvijas Pareiztīcības atdzimšanu, atjaunos pareizticīgās misijas darbu, parādīs, ka mēs neesam atstāti likteņa varā, un palīdzēs daudziem cilvēkiem, kuri ir vīlušies LPB, saredzēt Pareizticīgās baznīcas patieso seju.”