
Bloķē „Swedbank” kartes. Ārzemēs konstatēti uzbrukumi svešiem kontiem
Šodien ir bloķētas desmitiem „Swedbank” klientu bankas kartes. Banka ir konstatējusi, ka ir notikuši trešo personu mēģinājumi piekļūt karšu lietotāju datiem un naudai.

Bankas preses sekretāre Kristīne Jakubovska bloķēto karšu skaitu gan neatklāj, bet ir norādījusi, ka tie esot „daudzi gadījumi, kas nav saskaitāmi uz roku pirkstiem”. Vienlaikus viņa norādīja, ka kartes bloķētas, lai garantētu klientu datu un naudas drošību. Bloķēto karšu klienti par notikušo tiek informēti ar īsziņu palīdzību.
Jautāta, vai kāds klients jau ir zaudējis naudu, Jakubovska kasjauns.lv vien noteica, ka ir novērsti mēģinājumi naudu nozagt no konta. Ir informācija, ka ielaušanās bankas klientu kontos ir notikusi no ārzemēm, bet ne no Latvijas, teica Jakubovska. Tomēr sīkāku informāciju, kamēr notiek izmeklēšana, viņa nesniedza.
Ja tiks konstatēti gadījumi, kad no klienta konta trešās puses būs nesankcionēti noņēmušas naudu, banka savam klientam naudu atmaksās, norādīja Jakubovska.
Tomēr kāda cietusī aģentūrai LETA pastāstīja, ka, lai arī viņas karte pagājušajā svētdienā tikusi nobloķēta, par to viņa uzzināja tikai veikalā, nevis no pašas bankas. Vēlāk viņa internetbankā pārliecinājusies, ka viņas kontā vairs nav naudas un, izmantojot viņas kartes datus, tā izņemta no bankomāta Taizemē. Banka gan zaudētos līdzekļus pēc visu nepieciešamo dokumentu un apliecinājumu aizpildīšanas trīs dienu laikā atmaksājusi.
Tomēr cietusī pauda neizpratni, kāpēc bankas pārstāvji publiski norāda, ka par karšu bloķēšanu klienti tiek informēti ar īsziņu starpniecību, jo, lai gan katru reizi, kad sazinājusies ar banku, viņai tika solīta jaunākā informācija telefoniski, paskaidrojumi bijuši pieejami tikai internetbankā. Pirmā īsziņa atnākusi tikai tad, kad kontā tika atskaitīta "pazudusī" nauda.
Vienlaikus, kāda cita "Swedbank" kliente trešdien biznesa portālu "Nozare.lv" informēja, ka viņa par maksājumu kartes bloķēšanu uzzinājusi ar īsziņas palīdzību. Sākotnējā informācija gan liecina, ka no viņas konta nauda nav tikusi noņemta.
„Swedbank” mājas lapā ir publicēta informācija, ka bloķēto karšu īpašnieki var saņemt jaunu karti bez maksas, ko nepieciešamības gadījumā banka izsniegs paātrinātā režīmā.
Šis nav pirmais gadījums un karšu bloķēšana tiek īstenota regulāri pat pie mazākajām aizdomām, sacīja bankas pārstāve. Karšu darījumu uzraudzība notiek nepārtraukti, lai konstatētu un novērstu trešo pušu mēģinājumus piekļūt karšu lietotāju datiem.
"Swedbank" aicina tos klientus, kuri ir manījuši kādus neparastus vai nezināmus darījumus savā kontā, sazināties ar banku, kā arī vērsties pie bankas speciālistiem jebkuru citu neskaidru jautājumu gadījumā, zvanot pa tālruni 67444444.