112

Tiesa pirmdien skatīs Godmaņa avārijas krimināllietu

Jauns.lv

Centra rajona tiesa pirmdien plāno skatīt krimināllietu par toreizējā premjera Ivara Godmaņa avārijas izraisīšanu. Lietā apsūdzēts pasažieru busiņa vadītājs Dzintars Sproģis.

Tiesa pirmdien skatīs Godmaņa avārijas krimināllie...

Otrs apsūdzētais ir Drošības policijā strādājošais Godmaņa automašīnas šoferis Aigars Čaunāns.

Apsūdzības satiksmes mikroautobusa vadītājam un Godmaņa automašīnas šoferim uzrādītas par ceļu satiksmes noteikumu un transportlīdzekļu ekspluatācijas noteikumu pārkāpšanu, ja to izdarījusi persona, kas vada transportlīdzekli, un ja tās dēļ cietušajam nodarīts smags miesas bojājums.

Par šādu noziegumu var sodīt ar brīvības atņemšanu līdz desmit gadiem, atņemot transportlīdzekļa vadīšanas tiesības līdz pieciem gadiem.

Drošības policijā (DP) pēc dienesta pārbaudes, kas notika pēc avārijas, ir izanalizēti notikušā negadījuma apstākļi un cēloņi un uzlabota valsts augstākās amatpersonas apsargājošo DP darbinieku apmācība.

Sadarbībā ar Iekšlietu ministriju ir uzlabots normatīvais regulējums Ministru prezidenta pavadīšanas jomā.

DP darbinieks un Godmaņa automašīnas šoferis pašlaik pilda citus dienesta pienākumus, taču netiek atklāts, vai tas ir saistīts ar automašīnas vadīšanu.

2008.gada 18.jūnijā Godmanis (LPP/LC) Rīgā, Brīvības un Kalpaka bulvāra krustojumā, cieta avārijā, kas notika, saskrienoties pasažieru mikroautobusam Sigulda-Rīga ar valdības dienesta automašīnu "Audi A8".

Negadījumā galvas traumu guva Godmanis, kāju traumēja arī busiņa pasažiere. Bez Ministru prezidenta automašīnā atradies šoferis, miesassargs un premjera biroja vadītājs Juris Radzēvičs, kuri negadījumā gan necieta.

Uzreiz pēc negadījuma mikroautobusa vadītājs Dzintars, kura vadītajā busiņā atradās 17 cilvēki, toreiz žurnālistiem pastāstīja, ka viņš šķērsojis krustojumu pie zaļās gaismas, taču premjera auto - pie sarkanās. "Sadursme bija neizbēgama," norādīja šoferis, kurš sadursmes brīdī necieta.

Dienesta pārbaudē gan nevienu no Drošības policijas darbiniekiem nesodīja un secināja, ka krustojuma šķērsošanas brīdī abās valdības automašīnās bija iedarbinātas bākugunis un speciālie skaņas signāli. Ierīces arī fiksējušas, ka abu transportlīdzekļu maksimālais ātrums krustojuma šķērsošanas brīdī bijis 24 kilometri stundā.

Ceļu satiksmes noteikumi paredz, ka operatīvo transportlīdzekļu vadītāji drīkst neievērot ceļu satiksmes noteikumu prasības, taču to vadītājiem jādara viss iespējamais, lai tiktu garantēta ceļu satiksmes drošība. Līdz ar to abu premjera eskorta automašīnu vadītājiem, ieslēdzot bākugunis un skaņas signālu, bija tiesības neievērot ceļu satiksmes noteikumu prasības.

BNS