Jūrmalas sastrēgumos vainojamas šaurās ielas un luksofori
Galvenais sastrēgumu iemesls pie iebraukšanas Jūrmalā ir nevis caurlaižu iegādes automātu izraisītā aizkavēšanās, bet gan luksoforu regulējums un pilsētas šaurās ielas, kas nespēj bez aizķeršanās uzņemt lielu skaitu automašīnu, sacīja Jūrmalas mērs Gatis Truksnis (LPP/LC).
Truksnis norādīja, ka vasarā, kad transporta plūsma ir intensīvākā, pašvaldība pie caurlaižu automātiem nodarbina jauniešus, kuri autovadītājus, kas iebrauc Jūrmalā, jau sagaida ar biļeti rokā, līdz ar to pie tiem gaidīšanas laiks ir ļoti īss. Truksnis arī atgādināja, ka iepriekš autovadītājiem piedāvāta iespēja caurlaides iegādāties vairākās vietās Rīgā, piemēram, tirdzniecības centrā "Sky", taču šis pakalpojums nav kļuvis populārs un pieprasīts.
Savukārt ieviest citus caurlaižu risinājumus kavē tas, ka tie ir ļoti dārgi. "Visu laiku notiek darbs, ceturtdien man ir sarunāta tikšanās ar cilvēkiem, kas piedāvā dažādus risinājumus, bet ir jāvērtē izmaksu samērīgums," norādīja Truksnis. Lai par caurlaidi varētu norēķināties, piemēram, ar īsziņas starpniecību, pašvaldībai būtu jānodrošina atbilstoša numuru nolasīšanas sistēma, tiešsaistes datubāzes un citas tehnoloģijas, kas procesu ļoti sadārdzina. "Mēs pie tā strādājam, bet tas nav vienas dienas risinājums," sacīja Truksnis.
Jūrmalas mērs uzsvēra, ka Jūrmala ir šaura pilsēta, tāpēc sastrēgumi veidojas pie diviem luksoforiem, kas atrodas uzreiz aiz Lielupes tilta, iebraucot Jūrmalā. Pirmais ir Pērkona ielas un Rīgas ielas krustojums, kur automašīnas nogriežas pie veikala "Rimi", bet otrs ir Rīgas ielas un Dārzkopības ielas krustojums.
Truksnis skaidroja, ka luksofori jau šobrīd ir noregulēti atbilstoši satiksmes plūsmas pētījumiem un pastāvošajiem normatīviem noteikumiem, tomēr pašvaldība varētu konsultēties ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas speciālistiem, lai izvērtētu iespējas intensīvākas satiksmes stundās palielināt Rīgas ielas caurlaidību, saīsinot zaļā signāla laiku mazākām šķērsielām.
Jūrmalas mērs gan norādīja, ka neuztver šo situāciju kā milzīgu problēmu. "Visu cieņu cilvēkiem, un man ir jāatvainojas par to, ka tāda reiz ir Jūrmala, bet man tomēr gribas teikt, ka šī problēma vairāk vai mazāk mākslīgi ir uzpūsta."
Truksnis norādīja, ka sastrēgumos Rīgā autovadītāji pavada 20 minūtes, bet Vācijā uz ātrgaitas šosejām sastrēgums nozīmē aizķeršanos pat uz divām stundām, kamēr iebraukšanā pie Jūrmalas autovadītāji parasti nepavadot ilgāk par piecām minūtēm.
"Protams, cilvēki ir sašutuši un es viņus varu saprast, bet pieņemu, ka reizēm tas sašutums varētu būt nedaudz pārspīlēts. Tā problēma ir veca kā pasaule un tai īsti nav konkrēta risinājuma. Riskējot kļūt nepopulārs cilvēku vidū, kuri varbūt domā citādi, es tomēr domāju, ka tās neērtības nav tik milzīgi lielas," sacīja Truksnis.
"Protams, karstumā stāvot, arī divas minūtes liekas daudz, bet es iesaku reizēm pieiet filozofiskāk tai lietai. Runa nav par negribēšanu risināt problēmas, bet par to, ka šaurās Jūrmalas ieliņas fiziski šo masu neņem pretī. Novērst jau var dažādi - jātaisa milzīgi divlīmeņu krustojumi un problēma būs atrisināta, bet tas mūsu laikos nav tik viegli iespējams," skaidroja Jūrmalas mērs.
Jau ziņots, ka svētdien uz Jūrmalas šosejas pirms Jūrmalas bija izveidojies prāvs automašīnu sastrēgums. Satiksme bija apgrūtināta, sākot aptuveni no Piņķiem. Līdzīgi kā citus gadus, kad iestājas jauks laiks, pie iebraukšanas Jūrmalā veidojas sastrēgums, jo Jūrmalas atpūtnieku uzņemšanas kapacitāte nav pietiekama.
LETA