Šonedēļ sāks vēsturiskās Imantas stacijas ēkas demontāžu
Latvijas dzelzceļa kompānija "Latvijas dzelzceļš" (LDz) šonedēļ plāno sākt Imantas stacijas demontāžas darbus Rīgā, pavēstīja LDz Sabiedrisko attiecību daļā.
"LDz pieņēmis lēmumu sākt Imantas stacijas demontāžas darbus Rīgā, jo ēkas tehniskais nolietojums pārsniedz normatīvos pieļaujamo robežu ēkas drošai lietošanai," paskaidroja uzņēmumā.
LDz Sabiedrisko attiecību daļā arī uzsvēra, ka vecā Imantas stacijas ēka ir uzbūvēta tuvu sliežu ceļiem, kas neatbilst mūsdienu dzelzceļa drošības standartiem. Tika vērsta uzmanība arī uz to, ka ēkas nolietojums un sliktais tehniskais stāvoklis, kā arī pārāk tuvā atrašanās pie sliežu ceļiem rada bīstamību dzelzceļa satiksmei šajā posmā, tāpēc pieņemts lēmums ēku demontēt.
Uzņēmumā informēja, ka arī kompānija "Bultis", kas veica Imantas stacijas tehnisko apsekošanu, savā atzinumā ir norādījusi, ka ēkas tehniskais nolietojums veido 90% un tāpēc ēku ir ieteicams demontēt.
Vienlaikus LDz pārstāvji apliecināja, ka pret ēkas demontāžu neiebilst arī Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija, kas min, ka stacijas ēka nav iekļauta valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā.
Stacijas ēkas demontāžas darbus paredzēts veikt šīs nedēļas laikā. "Jaunu stacijas ēku paredzēts būvēt līdz ar peronu rekonstrukciju, tomēr termiņi šīm aktivitātēm vēl nav noteikti," teica uzņēmumā.
Līdz jaunas stacijas ēkas izbūvei vilcienu pasažieriem būs pieejama konteinertipa pagaidu biļešu kase.
LDz pieder valstij. Tā koncerns nodarbojas ar kravu pārvadājumiem pa dzelzceļu un uztur infrastruktūru. LDz koncernu veido valdošais uzņēmums LDz ar piecām meitassabiedrībām – "LatRailNet", "LDz Cargo", "LDz Infrastruktūra", "LDz Ritošā sastāva serviss" un "LDz Apsardze".
Vēsturiskā 1894. gadā celtā Imantas stacijas ēka
BNS / Foto: wikipedia.org, Edijs Pālens/LETA