Domes vadība testē vecāko Rīgas veloceliņu. FOTO
Runā Rīga

Domes vadība testē vecāko Rīgas veloceliņu. FOTO

Jauns.lv

Šodien mērs Nils Ušakovs, viņa vietnieks Andris Ameriks kopā ar Latvijas Riteņbraucēju asociāciju un atbildīgo pašvaldības institūciju pārstāvjiem devās inspekcijas braucienā pa vecāko galvaspilsētas veloceliņu Vecrīga-Imanta-Jūrmala.

Domes vadība testē vecāko Rīgas veloceliņu. FOTO...
Lai testētu, cik droši un ērti pa Rīgas veloceliņiem ir pārvietoties ar divriteni, vicemēra velosipēdam tika pieāķēta velopiekabe, jo aizvien vairāk velosipēdistu gan Eiropā, gan arī Latvijā ceļo kopā ar ģimenēm, kurās ir mazi bērni.
Lai testētu, cik droši un ērti pa Rīgas veloceliņiem ir pārvietoties ar divriteni, vicemēra velosipēdam tika pieāķēta velopiekabe, jo aizvien vairāk velosipēdistu gan Eiropā, gan arī Latvijā ceļo kopā ar ģimenēm, kurās ir mazi bērni.

Brauciena mērķis bija klātienē iepazīties ar celiņa stāvokli un runātu par tā trūkumiem un iespējām tos novērst.

Lēmums kopīgi izbraukt veloceliņus radies pēc nedēļas sākumā notikušās vicemēra tikšanās ar Latvijas Riteņbraucēju asociāciju un velosipēdistu vortāla Veloriga.lv pārstāvjiem, kuras laikā riteņbraucēju pārstāvji norādīja uz vairākām nepilnībām veloceliņos un aicināja tās novērst. Sākoties vasaras sezonai, veloceliņš Vecrīga-Imanta-Jūrmala ļoti aktīvi tiek izmantots, rīdziniekiem un pilsētas viesiem no centra ar velosipēdu dodoties uz jūrmalu.

Brauciena laikā amatpersonas konstatēja, ka celiņa stāvoklis nav dramatisks, lai gan ir nepieciešams veikt vairākus uzlabojumus.

Domes vadība testē vecāko Rīgas veloceliņu

Pirmkārt, šogad tiks atjaunots veloceliņa marķējums, tāpat tiks arī domāts par apmaļu nolīdzināšanu tā maršrutā un bedru likvidēšanu.

Tuvākajā laikā ir jāpanāk, lai apmales tiktu nolīdzinātas visā trotuāra platumā. Vairākās vietās zīmes, kas apzīmē veloceliņu, atrodas tieši pa vidu tam, un tās jāpārvieto. Vairākās vietās nepieciešams aprīkot vietas, kur veloceliņš šķērso ielas. Tāpat ir nepieciešams uzstādīt virziena norādes.

Velotrase Vecrīga-Imanta-Jūrmala ir vecākais veloceliņš Rīgā, kas posmā Imanta-Jūrmala tapis jau 20.gadsimta 80.gados. Trases turpinājums no Imantas līdz Vecrīgai izbūvēts 2001.gadā. Veloceliņa maršruts savieno Rīgas centru ar Ķīpsalu, Āgenskalnu, Dzirciemu, Imantu un Zolitūdi. Tā maršruts sākas no Vanšu tilta – Daugavgrīvas iela – Kliņģeru iela – Kuldīgas iela – Slokas iela – Kandavas iela – Jūrmalas gatve – Imantas 2. līnija un ved gar dzelzceļa sliežu ceļu līdz pilsētas administratīvajai robežai. Veloceliņa kopējās trases garums ir 13 kilometri.