Mopēdu sacensības "Zelta mopēds" Biķerniekos pulcē 64 dalībniekus
Latvijā lielākajās un par tradīciju kļuvušajās mopēdistu sacensībās "Zelta mopēds" sestdien piedalījās 64 dalībnieki, informēja organizatori.
Dalībniekiem bija jāveic septiņi apļi, kura garums ir 1277 metri.
Elegantie mopēdi, skatītāju ovāciju un aplausu pavadīti, vienu apli vidēji brauca ar ātrumu 40-50 km/h. Labākais vidējais ātrums trasē tika sasniegts sporta klasē , kad 53,4 km/h attīstīja Mārtiņa Hāzes braucamais.
Vissīvākās cīņas un visvairāk dalībnieku brauca standarta klasē, kur uz starta līnija stājās 33 mopēdisti - 13 vienātruma un 20 divātrumu braucamie.
Divātrumu klasē galvenā cīņa notika starp Kasparu Brigzni un Arni Tomasu. Sīvā cīņā otrajā braucienā un arī kopvērtējumā uzvaru izcīnīja Tomass. Vienātrumu klasē divu braucienu summā uzvarēja Aleksejs Puriņš, bet sporta klasē triumfēja Hāze.
Paralēli sacensībām notika retro mopēdu parāde, veiklības braucieni un drošas braukšanas paraugdemonstrējumi, ko interesentiem sniedza Drošas braukšanas skolas pārstāvji.
Pasākumu kuplina čempionāta motošosejā otrais posms, kas ir Latvijas Motosporta federācijas (LaMSF) Motošosejas komisijas atjaunotā disciplīna.
Vairāk nekā 40 gadu vēsturē, sacensības "Zelta mopēds" kļuvušas par vienu no Latvijas nacionālā motosporta pamatvērtībām. Vairākas motosportistu paaudzes savu aizraušanos ar motosportu ir sākušas tieši ar šīm sacensībām.
Leģendārā sporta un izglītības darbinieka, bērnu motosporta un skijoringa iniciatora Aleksandra Brieža izlolotais pasākums ir licis pamatus gan titulēto sportistu karjerai un turpmākajiem panākumiem, gan ierosmi nodarboties ar motosportu tūkstošiem entuziastu, bez kuriem nav iedomājams mūsdienu Latvijas motosports, vēstīja Bērziņa.
Laikam ejot un mainoties situācijai, "Zelta mopēds" kļuvis par nacionālo relikviju, saglabājot principus, kuri ir sacensību pamatā - joprojām "Zelta mopēds" ir vispieejamākais no motosporta veidiem ikvienam, kurš nebaidās ātruma un kuru interesē tehnika.
LETA