Daugavpilī sāksies tramvaju satiksmes modernizācija
Daugavpilī paredzēts rekonstruēt tramvaju sliežu ceļu, atjaunot pieturvietas un pārbrauktuves, kā arī iepērkot jaunus tramvaju vagonus. Līgumus par darbu uzsākšanu paredzēts noslēgt tuvākās nedēļas laikā.
Modernizācijas darbi varētu sākties jau vistuvākajā laikā, pārliecināti tramvaju uzņēmuma un pilsētas pašvaldības vadītāji. To ietvaros pilnībā tiks rekonstruēts tramvaju sliežu ceļš, atjaunotas pieturvietas un pārbrauktuves, nomainītas arī elektrības padeves apakšstacijas un pats tramvaju vagonu parks, vēsta Latvijas Radio. Pirmie līgumi par tramvaju satiksmes modernizācijas sākšanos varētu tik parakstīti jau šīs nedēļas nogalē, prognozē uzņēmuma vadība, tāpat vistuvākajā laikā paredzēts izsludināt jaunu konkursu par jaunu tramvaju iegādi.
Daugavpils tramvaju satiksmes modernizācija var sākties, saka Daugavpils „Tramvaju uzņēmuma” vadītājs Ēvalds Mekšs. Pamats tam ir Daugavpils domes ārkārtas sēdes lēmums par galvojuma sniegšanu akciju sabiedrībai „Tramvaju uzņēmums” aizņēmuma ņemšanai vairāk nekā četru miljonu latu apmērā. Tiesa, šis projekts, kuru atbalsta Eiropas Reģionālās attīstības fonds, ir kļuvis par veselu miljonu dārgāks nekā sākotnēji paredzēts, taču tas ir objektīvi, un to izvērtējušas arī atbildīgās valsts instances, skaidro tramvaju uzņēmuma vadītājs.
Projekts pilsētai ir būtisks, jo tramvaju satiksme pilsētā ir novecojusi - pirmais tramvajs Daugavpilī sāka kursēt uzreiz pēc Otrā pasaules kara 1946. gadā, un būtisku modernizāciju šis satiksmes veids nav piedzīvojis - tramvaju parkā joprojām ir vairāku desmitu gadu veci tramvaji.
Visticamāk, jau šīs nedēļas nogalē Daugavpils tramvaju modernizācijas projekts varētu iekustēties - varētu tikt slēgti pirmie līgumu par plānotajiem rekonstrukcijas darbiem.
Visdrīzākajā laikā arī plānots izsludināt jaunu konkursu par 12 jaunu tramvaju iegādi, skaidro Daugavpils tramvaju uzņēmuma vadītājs. Kasjauns.lv jau rakstīja, ka iepriekšējais konkurss tika anulēts, jo pērn decembrī Daugavpils domes izsludinātajā konkursā par jaunu tramvaju iegādi uzvarēja Sanktpēterburgas uzņēmums „Vagonmash”, kas, kā vēlāk noskaidrojās, ir tuvu bankrotam.
Ja tramvaju satiksmes modernizācija Daugavpilī īstenosies, pilsēta ne tikai iegūs jaunu, mūsdienīgu, videi draudzīgu un ērtu sabiedriskā transporta veidu, bet arī vērā ņemamu ekonomiju, jo modernizācija paredz arī būtisku elektrības ietaupījumu tramvaju kustībai, ko Daugavpilī pēc aprēķiniem ik dienas izmanto gandrīz 20 tūkstoši iedzīvotāju. Šobrīd brauciens tramvajā Daugavpilī maksā 30 santīmus, bet svētdienās tas ir uz pusi lētāks.