Pētījums: klausītākie radio pavasarī - Latvijas Radio 2, "Radio Skonto" un Latvijas Radio 1
Šā gada pavasarī klausītākā radio stacija, līdzīgi kā iepriekš, bija Latvijas Radio 2, kurai veltīti 19,4% no visa kopējā radio klausīšanās laika, liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras "TNS Latvia" apkopotie regulārā radio auditorijas pētījuma dati.
No trešās vietas ziemas periodā uz otro pavasara periodā pakāpusies radio stacija "Radio Skonto" ar 11,5% lielu klausīšanās laika daļu. Savukārt trešo vietu ieņem Latvijas Radio 1 ar 10,4% lielu klausīšanās laika daļu.
Desmit Latvijā klausītāko radio staciju vidū pavasara pētījuma periodā vēl ierindojas tādas radio stacijas kā Latvijas Radio 4 ar 7,2% lielu klausīšanās laika daļu, "European Hit Radio" ar 6,6%, "Radio SWH" ar 5,8%", "Krievijas Hiti" ar 5,6%, "Star FM" ar 3,7%, "SWH+" ar 2,9% un "TOP Radio" ar 2,4%.
Analizējot radio staciju topu pēc kopējās nedēļas auditorijas, pētījuma autori secina, ka visvairāk klausītāju Latvijā kopumā šogad pavasara periodā, līdzīgi kā 2012.gada ziemas periodā, bija Latvijas Radio 2, kuru vismaz reizi nedēļā ir klausījušies 24,4% jeb 438 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem. Otro vietu ar 17,3% jeb 310 000 klausītāju ieņem "Radio Skonto", savukārt trešajā vietā ar 14,3% jeb 257 000 klausītāju ierindojās Latvijas Radio 1.
Pavasarī vidēji nedēļā radio klausījās 82% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, kas ir par vienu procentpunktu mazāk nekā 2012.gada ziemā. Savukārt vismaz reizi dienā radio ir klausījušies vidēji 63% iedzīvotāju aptaujātajā vecuma grupā.
Pavasarī viens radio klausītājs vidēji dienā radio ir klausījies 273 minūtes jeb četras stundas un 33 minūtes, kas ir par sešām minūtēm vairāk nekā ziemas periodā.
"TNS" pētījumu veica laika periodā no 6.februāra līdz 13.maijam. Radio dienasgrāmatas vienas nedēļas garumā visā Latvijā aizpildīja 2030 respondenti - pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem.
"TNS" ir pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā, kas nodarbojas ar patērētāju vajadzību izpēti, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšanu, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumiem, produktu testiem, noslēpumainā klienta pētījumiem, kā arī mediju auditorijas pētījumiem, informāciju un analīzi par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.