Kopš fotoradaru darbības sākuma saņemtas 2122 sūdzības par fiksētajiem pārkāpumiem
Kopš fotoradaru darbības sākuma pagājušā gada 21.novembrī līdz šā gada 26.jūnijam policija ir saņēmusi 2122 sūdzības un iesniegumus par fotoradaru fiksētajiem pārkāpumiem, sacīja Valsts policijas preses pārstāve Lita Juberte.
Aptuveni trešajā daļā šo sūdzību kā galvenais arguments minēts fakts, ka fotogrāfijā redzami vairāki transportlīdzekļi, tādējādi apšaubot, ka ātruma pārkāpums varētu būt fiksēts soda saņēmēja transportlīdzeklim. Policija vēlreiz vēlas atgādināt, ka šis faktors nevar būt sūdzības pamats un tas nekādi nav saistāms ar potenciālu piemērotā soda atcelšanu, tāpēc aicina iedzīvotājus taupīt gan savus, gan policijas laika resursus, kas nepieciešami šādu nepamatotu sūdzību rakstīšanai un izskatīšanai, skaidroja Juberte.
Privātā partnera "Vitronic Baltica un partneri" piegādātie vācu ražotāja "Vitronic GmbH" fotoradari "PoliScanspeed" spēj identificēt atļautā braukšanas ātruma pārkāpēja transportlīdzekli vairāku transportlīdzekļu plūsmā - šo radaru darbības pamatā ir ātruma mērījumu veikšana ar lāzera palīdzību, kas nodrošina spēju vienlaicīgi noteikt braukšanas ātrumu vairākiem transportlīdzekļiem, kuri pārvietojas vairākās joslās. Ar lāzera palīdzību ātrumu kontrolējošā mērierīce nosaka transportlīdzekļu atrašanās vietu ātruma mērījumu zonā un to braukšanas ātrumu.
Gadījumos, kad ātruma mērījumu zonā atrodas vairāki transportlīdzekļi, ar kuriem tiek izdarīti pārkāpumi, iekārta fiksē visus pārkāpumus. Katru transportlīdzekli, ar kuru izdarīts pārkāpums, mērierīce fiksē atsevišķi, ar vērtēšanas veidni jeb taisnstūra rāmi apzīmējot braukšanas ātrumu pārkāpjošo transportlīdzekli. Šī vērtēšanas veidne fiksētajā attēlā precīzi parāda, kurš no vairākiem attēlā redzamajiem transportlīdzekļiem ir atļautā ātruma pārkāpējs, skaidro policija.
Policija norāda, ka var būt situācijas, kad tiek saņemts protokols, kura attēlā vērtēšanas veidne (taisnstūra rāmis) skar arī citu attēlā redzamu transportlīdzekli. Šāda veida attēls ir derīgs kā pierādījums, līdz ar to nav pamata konkrēto lēmumu apstrīdēt, jo mērierīce spēj identificēt transportlīdzekli, ar kuru izdarīts pārkāpums.
Ja saņemtajā protokolā nav iespējams redzēt grafisko norādi, tad detalizētāk pārkāpuma protokolu iespējams apskatīt Ceļu satiksmes drošības direkcijas e-pakalpojumu sadaļā, kur katrs savu fotogrāfiju var pietuvināt un pārliecināties, ka pārkāpums fiksēts tieši viņam.
Lai netērētu cilvēku un policijas laika resursus, policija atgādina, kādos gadījumos pārsūdzībām nav pamata.
Pēc būtības nepamatotas sūdzības ir tās, ko pārsūdz īpašnieki, apgalvojot, ka konkrētajā situācijā automašīnu nav vadījuši. Policija uzsver, ka automašīnas īpašnieks pārsūdzēt nevar, to var darīt tikai vadītājs. Policija atgādina, ka transportlīdzeklis ir paaugstinātas bīstamības objekts un katram automašīnas īpašniekam/turētājam vienmēr ir jāzina, kam devis vadīt savu spēkratu.
Nereti tiekot pārsūdzēti fiksētie pārkāpumi, ja fotouzņēmumā redzami vairāki transportlīdzekļi, sakot, ka fiksētais braukšanas ātrums esot bijis blakus braucošajam transportlīdzeklim. Arī šī sūdzības policija uzskata par nepamatotām, jo radars spēj fiksēt pārkāpumus visās joslās, arī blakus braucošiem auto.
Tāpat esot gadījumi, kad cilvēki apzinās savu vainu un pārsūdz lēmumu, pieprasot brīdinājuma, nevis naudas soda piemērošanu, jo pārsniegtais ātrums esot bijis neliels vai arī sods - neadekvāti augsts. Arī šīs sūdzības esot nepamatotas, jo ar fotoradaru fiksētajiem pārkāpumiem nav paredzēta brīdinājuma piemērošana.