Plāno rekonstruēt Āgenskalna tirgus laukumu
Veicot remondarbus, prioritāte būs gājējiem: plāns paredz likvidēt krustojumu pie tirgus un ierobežot satiksmi.
Runā Rīga

Plāno rekonstruēt Āgenskalna tirgus laukumu

Jauns.lv

Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments piešķīris reālākus apveidus vienai no programmas "Radi Rīgu" idejām un piedāvā rekonstruēt Āgenskalna tirgus laukumu, likvidējot esošo ielu krustojumu pie tirgus, ierobežojot satiksmi un nosakot prioritāti gājējiem.

Plāno rekonstruēt Āgenskalna tirgus laukumu...

Āgenskalna tirgus ir gan apkaimes ģeogrāfiskais centrs, gan sabiedriskais un komerciālais centrs, kura tiešā tuvumā atrodas daudz mazāku un lielāku tirdzniecības vietu, kas faktiski ir koncentrētas projektā noteiktajā Āgenskalna tirgus telpā. Šobrīd Āgenskalna tirgus apbūve un tā tuvākās apkārtnes ielas un ēkas ir sliktā tehniskā stāvoklī. Tirgus un tā apkārtnes nesakārtotība neveicina jaunu iedzīvotāju un pircēju piesaisti, tādējādi pamazām degradējot gan pašu Āgenskalna tirgu, gan šo vietu kā apkaimes centru.

Neskatoties uz lielo cilvēku plūsmu Āgenskalna tirgus apkārtnē, šajā teritorijā patlaban dominē sabiedriskais transports, vieglais un kravas autotransports un tam paredzētās brauktuves. Esošās gājēju pārejas neatrisina visas gājēju vajadzības, tāpēc visapkārt ielas un laukums tiek šķērsoti jebkurā gājējiem ērtā un nepieciešamā vietā, radot haosu gan gājēju gan transporta kustībā, norāda Pilsētas attīstības departamenta Projektu vadības pārvaldes Projektu nodaļas galvenais projektu vadītājs Viesturs Zellis

Rekonstruējot un sakārtojot Āgenskalna tirgu un tam piegulošo tirgus laukumu, tiktu atjaunota un palielināta Āgenskalna tirgus kā Āgenskalna apkaimes centra loma, tiks piesaistīti jauni iedzīvotāji un pakalpojumu ņēmēji, kas savukārt veicinās uzņēmējdarbības attīstību.

Gājēju un velobraucēju drošības uzlabošanai iecerēts veidot jaunu publisku ārtelpu - vienlīmeņa laukumu ar Āgenskalna tirgu centrā. Projekta gaitā plānots apvienot gan gājēju, gan velobraucēju, gan autotransporta un tramvaju kustību, nosakot prioritāti gājējiem, kā arī veidot apzaļumotas un funkcionāli izmantojamas teritorijas. Projekta attīstības priekšlikums paredz likvidēt esošo ielu krustojumu un izveidot jaunu Āgenskalna tirgus laukumu. Sakārtojot tirgus teritoriju, radot vietu kur cilvēkiem ir ērti uzturēties, atpūsties, braukt ar riteni, var sekmēt tirdzniecības attīstību, kas veicinātu arī ekonomisko aktivitāti Āgenskalna apkaimē, uzsver Zellis.

Projekta priekšlikums paredz izveidot vienlīmeņa laukumu, apvienojot vienotā telpā esošo ielu - Bāriņu, Mārupes, Nometņu, Mazās nometņu un Zeļļu ielas - daļas un krustojumus, kas ir telpiski piederīgi Āgenskalna tirgus laukumam. Laukuma funkcionālā izmantošana būs iespējama visa gada garumā, neatkarīgi no sezonas. Galvenās laukuma funkcijas varētu būt saistītas ar Āgenskalna tirgus darbību - visa veida gadatirgi, ziemassvētku tirdziņi, zāļu tirdziņi -, vienlaicīgi radot iespēju iedzīvotājiem svinēt jebkurus Rīgas pilsētas organizētus svētkus vai arī organizēt savus, tikai āgenskalniešiem tradicionālus svētkus un pasākumus.

Transporta plūsmu paredzēts organizēt maksimāli divās joslās katrā ielā, tādējādi sašaurinot transportam paredzēto brauktuvju platumu. Laukuma teritorijā paredzēts maksimāli ierobežot arī transporta plūsmas ātrumu, nodrošinot prioritāti gājēju kustībai.

Kopējās sabiedriskā transporta sistēmas uzlabošanai Āgenskalnā tiek ierosināts pagarināt divus esošos trolejbusu maršrutus. Trolejbusu līdz Āgenskalna priedēm iecerēts pagarināt līdz Zasulauka dzelzceļa stacijai, nodrošinot vienotu sabiedriskā transporta pārsēšanās punktu tramvajam, trolejbusam, vilcienam. Savukārt trolejbusu no Pilsoņu ielas, kur tā galapunkts atrodas pie Stradiņu slimnīcas, pagarināt līdz Atpūtas ielai, uzlabojot sabiedriskā transporta pieejamību gan Stradiņu slimnīcas apmeklētājiem, gan Āgenskalna un Bieriņu apkaimes iedzīvotājiem.

Pilsētas attīstības departaments iecerējis projektu uzsākt jau šā gada augustā, lai to pabeigtu līdz 2013.gada decembrim, taču šim nolūkam būtu nepieciešami aptuveni 191 000 latu. Departaments iesniedzis priekšlikumu piešķirt līdzekļus projekta īstenošanai no Pilsētas infrastruktūras fonda. Šo jautājumu trešdien, 11.jūlijā, vērtēs Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejā.

LETA, Foto: Edijs Pālens, Lita Krone/LETA