Rīgas tilti drīzumā var sabrukt
Eksperti teic, ka bīstami atrasties ir ne tikai zem Salu tilta, bet arī uz tā.
Sabiedrība

Rīgas tilti drīzumā var sabrukt

Jauns.lv

Viskritiskākā stāvoklī atrodas Kārļa Ulmaņa pārvads. Daudz labākā stāvoklī nav arī Brasas pārvads un Vanšu tilts. Remontdarbi nepieciešami arī citiem pārvadiem un tiltiem.

Rīgas tilti drīzumā var sabrukt...

Rīgas tilti nolaisti kā vēl nekad, uzsver eksperti. Pēdējos gados pašvaldības prioritāte arī nav bijusi tiltu remonti un tas novedis pie visnotaļ bēdīga iznākuma.

Bīstamais Salu tilts

Bīstami atrasties ir ne tikai zem Salu tilta, bet arī uz tā. Eksperti iesaka to steidzami remontēt, raksta laikraksts „Diena”. Tas varētu maksāt pat 20 miljonus un lielus sastrēgumus. Jāteic, ka Salu tilts pašlaik ir pieprasītākais Rīgā, to diennaktī automašīnas šķērso vidēji 60 tūkstošus reižu jeb 41 reizi minūtē. Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola teic, ka darbus varētu sākt vai nu 2013., vai 2014. gadā.

Salu tilts ir tik sliktā stāvoklī, ka uz tā nevajadzētu pulcēties daudziem cilvēkiem, teiksim, salūta vērotājiem, uzskata SIA „Inženierbūve” valdes priekšsēdētājs Ainārs Paeglītis.

„Diena” novēroja, ka Salu tilta apmeklējumu tiešām var piedāvāt asu izjūtu cienītājiem – Zaķusalā pie gājēju tuneļa viens tilta posms ir aptīts ar aizsargtīklu, bet pa tiltu braucošais transports, šķērsojot deformācijas šuves, rada skaļu dārdoņu. Šī gada maijā tiltam pie Lucavsalas negaisa laikā nošķēlās betona gabals.

Ulmaņa gatves pārvads – viskritiskākā situācijā

Tomēr vissliktākajā stāvoklī šobrīd ir Kārļa Ulmaņa gatves pārvads. Par tā problēmām speciālisti zināja jau sen, tomēr jūnija beigās izskanējusī informācija, ka atsevišķi elementi ir avārijas stāvoklī, radīja bažas, vai pār tiltu vispār braukt ir droši, un speciālisti joprojām situāciju vērtē kā kritisku, raksta „Diena”.

Bīstamas situācijas uz pārvada izveidojušās vairākkārt, piemēram, pērn septembrī sabruka laiduma sijas plātne, izveidojot palielu bedri, un šāda pati situācija izveidojās arī šogad. Satiksmes departamenta Satiksmes organizācijas un kustības drošības nodaļas vadītājs Tālivaldis Vectirāns saka, ka tik traki neesot, ka pārvadu vajadzētu nekavējoši slēgt, tomēr ļoti drīz remonts būs nepieciešams.

Pārvads ir būvēts 1982. gadā un kopš tā laika kapitālais remonts tam nav veikts. Lielākos darbus veiks nākamgad. Pagaidu drošības pasākumi uz pārvada ir ātruma ierobežojums līdz 40 km/h, kā arī aizliegums pārvadu izmantot transportlīdzekļiem, kuru faktiskā masa pārsniedz 30 tonnas un ass slodze pārsniedz 6 tonnas. Tiem nāksies braukt palielu gabalu apkārt pa autoceļu A5. Aprēķini liecina, ka pārvada remontdarbiem vajadzēs ap 4,5 miljonus latu.

No Brasas pārvada draud krist betona gabali

Viens tilts remontu gan piedzīvos jau šomēnes – no 23. jūlija tiks uzsākti deformācijas šuvju nomaiņas darbi tiltam pār Mīlgrāvi, un satiksme tur notiks pa divām joslām esošo trīs vietā.

Satiksmes departamenta nodaļas vadītājs Vectirāns iezīmē vēl vairākus objektus, kas jārekonstruē nākotnē – Gaisa tilts Brīvības gatvē, tilts pār kanālu Krišjāņa Valdemāra ielā, kā arī Brasas pārvads. SIA „Inženierbūve” vadītājs Paeglītis saka, ka Brasas pārvads noteikti jāremontē, jo zem tā tiek novietotas automašīnas, bet esot iespējams, ka kāds betona gabals var atdalīties un uzkrist tām virsū.


Kasjauns.lv/Foto: Ieva Čīka/LETA