Liepājnieki piemānīti! Jauno tramvaja līniju atklās nevis oktobrī, bet nākamgad
Liepājnieku cerības nākamā mēneša nogalē jau vizināties pa jauno tramvaju līniju ir izplēnējušas. Tagad tas būs iespējams tikai nākamā gada vidū. Ezerkrasta mikrorajona iedzīvotājiem ar neērtībām būs jāsadzīvo līdz nākamā gada jūnijam.
Šonedēļ uzņēmums „Liepājas tramvajs” saņēmis iesniegumu no SIA „Skonto būve” ar lūgumu pagarināt līguma izpildes termiņu līdz 2013. gada 1. jūnijam projekta „Tramvaja līnijas renovācija un pagarināšana līdz Ezerkrastam” realizācijai, raksta portāls liepājniekiem.lv.
Šī gada martā noslēgtais līgums paredzēja būvdarbus pabeigt līdz šī gada 17. oktobrim, kad arī bija jāatklāj tramvaja līnijas pagarinājums līdz Ezerkrasta mikrorajonam.
„Skonto būve” apliecina gatavību projektu pabeigt un pamato nepieciešamību par diviem mēnešiem pagarināt būvniecības gaitu. Tomēr, ņemot vērā, ka rudens un ziemas apstākļos daudzi no plānotajiem darbiem nav tehnoloģiski kvalitatīvi veicami, uzņēmums rosina noteikt tehnoloģisko pārtraukumu līdz pavasarim.
„Skonto būve” projektu vadītājs Aldis Rērihs skaidro, ka šis pagarinājums nebūt nenozīmē darbu pilnīgu pārtraukšanu un to, ka vēl vairākus mēnešus mikrorajona iedzīvotājiem būs jāsamierinās ar tādām neērtībām, kā nesakārtotas ietves, gājēju pārejas, slēgtu transporta kustību un pārceltas sabiedriskā transporta pieturvietas.
„Visus darbus plānojam pabeigt līdz decembra vidum. Varam nepaspēt asfalta virskārtas ieklāšanu, jo šis darbs veicams vismaz + 10 grādu apstākļos. Uz pavasari paliks vien asfalta virskārtas un apzaļumošanas darbi. Pārējiem darbiem: apakšzemes komunikācijām, ietvēm, gājēju pārejām, pieturvietām, sliežu ceļiem un ielas apgaismojumam, ir jābūt izpildītiem. Šos darbus mēs varam paveikt un tehnoloģiski tas ir pieļaujams, pat ja gaisa temperatūra nokritīsies zem nulles. Tas nozīmē, ka būs iespējams atjaunot visa veida transporta kustību Tukuma, Ķempes un Ventas ielās,” skaidro Rērihs.
Uzņēmuma „Liepājas tramvajs” valdes loceklis Aigars Puks, komentējot radušos situāciju liepājniekiem.lv uzsver, ka projekta izpildes termiņš nedrīkst būt pašmērķis, svarīgi visus plānotos darbus paveikt labā kvalitātē, ievērojot tehniskās prasības un darbu izpildes kvalitātes garantijas.
„Nenoliedzami, tas nav patīkami ne mums, ne tiem liepājniekiem, kas cerēja jau oktobra vidū izmantot tramvaja piedāvātos pārvadājumus pa jauno maršrutu. Būvnieki līdz šim savu darbu organizējuši atbilstoši savām iespējām. Varu to apliecināt, jo jau no projekta realizācijas sākuma uzraudzījām un sekojām līdzi darba gaitai. Ik nedēļu visas projektā iesaistītās puses atskaitījās par paveikto, kā arī aktualizēja un pārrunāja radušās problēmas, meklējot tām iespējami ātrus un optimālus risinājumus,” skaidro Puks. Realizējot projektu, parādījās nobīdes no plānotā, īpaši tas attiecināms uz apakšzemes komunikācijām.